برگزاری جلسه هم اندیشی رؤسای دانشگاه های شهرستان بابل با حضور مهندس نیازآذری

۲۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۹۶۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۱
برگزاری جلسه هم اندیشی رؤسای دانشگاه های شهرستان بابل با حضور مهندس نیازآذری
به گزارش روابط عمومی، با توجه به نقش ارزنده و بی بدیل دانشگاه و آموزش در توسعه ی کشور و اهمیت جامعه ی علم و عالم و لزوم ارتباط همه جانبه با نهاد ها و گروه های مؤثر در توسعه ی کشور نشست رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی های شهرستان بابل با حضور مهندس حسین نیازآذری نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید.
در ابتدای این نشست دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض خیر مقدم گفت: این جلسه فرصت مغتنمی برای فراهم نمودن شرایط مناسب در راستای توسعه شهر و دانشگاه می باشد.
ایشان تاکید کردند: امروزه ماموریت دانشگاه صرفا محدود به آموزش و تولید علم نیست، بلکه فناوری و کارآفرینی از ماموریت های اصلی دانشگاه است و بخش مهمی از برنامه ریزی ها و تلاش ها در همه ی سطوح قانون گذاری، پشتیبانی و اجرا باید به این سمت و سو باشد.
دکتر واثقی امیری افزودند: از لحاظ کمیت آمارهای مناسبی در زمینه تولید علم و آموزش وجود دارد، دانشگاه ها باید به ارتقای کیفیت فکر کنند. دانشگاه فاقد کیفیت نمی تواند ژرف نگر باشد. دانشگاه سطحی نگر هم نمی تواند در توسعه ی کشور نقش مؤثری داشته باشد.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار داشت: دانشگاه کارآمد به دنبال راه حل علمی برای حل مشکلات جامعه است و نیروهای توانمند، متخصص و متعهد تربیت می کند؛ نیروهایی که بتوانند کارآفرینی کنند و معضلات جامعه را حل نمایند و البته جامعه و صنعت هم قوانین و جایگاه خاص خود را در زمینه ارتباط با دانشگاه دارند.
این چهره دانشگاهی گفت: تامین منابع از مؤلفه های اصلی دانشگاه ها در راستای انجام ماموریت هاست؛ اعتبارات دانشگاه ها باید در اولویت اول قرار گیرد و همچنین دانشگاه ها برای رشد و توسعه نیاز به استقلال رای دارند و قطعا رشد دانشگاه بر رشد جامعه بسیار تاثیرگذار است.
در ادامه رؤسای سایر دانشگاه ها نیز به بیان نقطه نظرات پرداختند.
سپس مهندس حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از حضور شرکت کنندگان گفت: دانشگاه ها یک ظرفیت عظیم و یک پشتوانه مستحکم برای مهندسی فرهنگی در جامعه اند.
ایشان افزودند: خط مقدم اجرای منویات مقام معظم رهبری برای برون رفت از شرایط و تنگنا ها دانشگاهیان هستند؛ چه قشر دانشجو که افرادی پر نشاط، محقق و پژوهشگرند و چه قشر استاد که در نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای دارند.
 مهندس نیازآذری گفت: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی دانشگاه پیشتاز همه‌ی تحولات در عرصه های مختلف و پشتیبان مردم برای برنامه های محتلف بود و برای حفظ این پشتیبانی ها باید به تقویت دانشگاه ها بپردازیم.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: عامل رشد و توسعه هر کشور نیروی انسانی کارآمد است و نیروی انسانی کارآمد را دانشگاه با کیفیت تربیت می کند و ما نیاز به یک همگرایی و هم صدایی در بخش توسعه و پیشرفت داریم.