نشست فرهنگی بصیرتی اساتید بسیجی استان در دانشگاه

۲۵ تیر ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۹۳۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۳
نشست فرهنگی بصیرتی اساتید بسیجی استان در دانشگاه
به گزارش روابط عمومی، نشست فرهنگی بصیرتی اساتید بسیجی استان مازندران به همراه خانواده در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید.
دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات به حضار گفت: هدف اصلی زندگی بشری تعالی روح، ارتقا جایگاه انسان و رسیدن به کمال است و همگی در صدد آنند تا از مرز بشریت به سوی انسانیت سوق پیدا کنند و از زندگی صرف خوردن و آشامیدن و معاشرت های اجتماعی پا فراتر بگذارند.
ایشان افزودند: خداوند در راستای تعالی روح انسان فرصت های مناسبی را برای او قرار داده است از جمله طاعات و عبادات، حج، زکات و ... و از این میان ماه مبارک رمضان یکی از بهترین فرصت ها برای بندگی و خود سازی است. اگر انسان نتواند این ماه را آن گونه که باید درک کند مشمول نص صریح قرآن «ان الانسان لفی خسر» می گردد.
دکتر واثقی امیری گفت: از خداوند متعال می خواهیم که به ما این توفیق را عنایت فرماید تا بتوانیم از این ماه مبارک حداکثر بهره را ببریم.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا تقی پور امام جمعه شهر گتاب ضمن بر شمردن پاره ای از فضیلت های ماه مبارک رمضان، به هشت شیوه ی قرآنی در تبیین اهمیت نهاد خانواده پرداخته است که عبارت از: 1. تصریح اهمیت خانواده، 2. اشاره به آثار خانواده موفق از جمله مودت، رحمت، آرامش و تقویت روحیه ایثارگرایانه، 3. اشاره به توجه انبیاء الهی به هدایت خانواده بر مبنای توحید و آموزه های نبوی و علوی، 4. نقل نیایش انبیاء در طلب خانواده موفق، 5. تشریح وضعیت خانواده های غیر الهی در روز قیامت، 6. سفارش به توجه به ارکان خانواده، 7. تعیین خطوط قرمز در روابط ارکان خانواده، 8. وعده حمایت از خانواده ها.
امام جمعه شهر گتاب تاکید کردند: هدف اصلی دشمنان ما براندازی بنیان خانواده از طریق راه اندازی شبکه‌ها و سریال های ماهواره ای می باشد و سعی دارند با این برنامه ها،  بی قیدی، چشم هم چشمی، اشرافی گری، از بین بردن حریم محرم و نامحرم و ... را ترویج کنند.
گفتنی است این نشست با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و صرف افطاری به پایان رسید.