جلسه هیات امناء مؤسسه مشارکت های مردمی برگزار گردید

۲۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۹۲۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۹
جلسه هیات امناء مؤسسه مشارکت های مردمی برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی، جلسه هیات امناء مؤسسه مشارکت های مردمی به منظور توسعه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور نمایندگان شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شهردار بابل و مسئولین دانشگاه برگزار گردید.
در این جلسه دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض خیرمقدم و تبریک خجسته میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) گفت: این موسسه یکی از نخستین مؤسسه های جلب مشارکت‌های مردمی ثبت شده در کل کشور است که بر اساس نیاز واقعی و تفکر بسیار والا جهت جلب مشارکت های مردمی برای توسعه دانشگاه شکل گرفته است و خدمات شایانی برای دانشگاه داشته است.
دکتر جواد واثقی امیری از جمله فعالیت های این مؤسسه را ساخت ساختمان تحصیلات تکمیلی دانشگاه عنوان کرد و افزودند: شروع ساخت این ساختمان با کمک مردم بوده است و حدود یک میلیارد تومان از اعتبارات آن از حوزه مردمی تامین شده است و همچنین نقش صندوق قرض الحسنه حضرت ولی عصر در این زمینه بسیار مهم بوده است و مطمئنا اگر چنین فضایی با مشارکت های مردمی به وجود نمی آمد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل شکل نمی گرفت.
ایشان همچنین به خرید زمین هایی از طریق مؤسسه مشارکت های مردمی در گذشته برای دانشگاه اشاره کرد و گفت: توسعه فضای فیزیکی دانشگاه، تجهیز آزمایشگاه ها  و فضای ورزشی نیز از جمله فعالیت هایی بوده است که در طول فعالیت این مؤسسه انجام شده است و در حال حاضر تعمیر سالن آمفی تئاتر، تکمیل مسجد و یادمان شهدای گمنام جزء اولویت های دانشگاه می باشد که مؤسسه می تواند در این زمینه کمک های مؤثری داشته باشد.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: جلب مشارکت های مردمی از اولویت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد و هدف چنین مؤسسات فقط کمک مادی نیست بلکه نوعی دلبستگی و وابستگی مردم را نسبت به مجموعه به دنبال دارد و مردم شهرستان بابل پتانسیل زیادی برای کمک در راستای توسعه فضای آموزشی دارند و اثبات این موضوع میزان مشارکت ها برای توسعه مدارس بابل است که در سطح کشور دارای رتبه بسیار خوبی می باشد.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در پایان از توجه مسئولین به دانشگاه و حضورشان در این جلسه تشکر و قدردانی نمود.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ناصری نماینده شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی حضور در این برنامه ها و مشارکت ها را جزء وظیفه قرآنی دانست و گفت: الحمد لله خیرین شهرستان بابل در فضای مشارکت های مردمی جایگاه ویژه ای دارند و کارهای کلانی را در سطح کشور و شهرستان انجام دادند و همیشه هر کجا که مردم به میدان آمدند به خصوص در کارهای عمرانی و سازندگی، امور با سرعت بیشتری انجام گرفت.
سپس مهندس نیاز آذری نماینده شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر و قدردانی از اعضای هیات امنا گفت: دانشگاه به فرموده حضرت امام (ره) مبداء همه تحولات است و بحمد ا... شهرستان بابل از دانشگاه با ظرفیت علمی بالا بهره مند است و همه باید این ظرفیت ارزشمند را حفظ کنیم و در راستای توسعه آن به صورت متحد ومنسجم تلاش کنیم.
شایان ذکر است که این جلسه با اصلاح اساس نامه و انتخاب هیئت مدیره جدید به پایان رسید و امیدواریم که این مؤسسه بتواند همچون گذشته در توسعه دانشگاه نقش مؤثری را ایفا نماید.