بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از دانشگاه

۲۴ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۹۲۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۸
بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از دانشگاه
به گزارش روابط عمومی، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان کشور به همراه استاندار مازندران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بازدید به عمل آوردند و همچنین نشستی با مسئولین دانشگاه داشتند.
در ابتدای این نشست دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض تبریک خجسته میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) و عرض خیر مقدم به معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری، استاندار مازندران و کلیه مهمانان به تاریخچه دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در سال 1348 توسط زنده ياد سيد حسين فلاح نوشيرواني با اهداء شانزده هکتار زمين و يازده هزار متر مربع فضاي آموزشي تأسيس گرديد.
در سال 1352 با عنوان مدرسه عالي تربيت دبير فني در رشته هاي ساختمان، برق و مکانيک اقدام به پذيرش دانشجو نمود.
در سال 1371 به عنوان دانشکده فني و مهندسي نوشيرواني دانشگاه مازندران و در سال 1383 به عنوان مجتمع آموزش عالي فني و مهندسي نوشيرواني با 4 دانشکده عمران، برق و کامپيوتر، شيمي، مکانيک و يک گروه علوم پايه در مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکترا اقدام به پذيرش دانشجو نمود و سرانجام در سال 1385  این مجتمع به دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل ارتقا يافت.
دکتر جواد واثقی امیری با بیان این که این دانشگاه حدود 6 هزار دانشجو و 200 عضو هیات علمی دارد افزودند: دانشگاه در همه ی گرایش های مهندسی عمران، صنایع، شیمی، برق و کامپیوتر تا مقطع دکتری دانشجو می پذیرد.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به فعالیت 20 واحد فناور در مرکز رشد فناوری دانشگاه همچنین به فعالیت های گسترده و ارزشمند در حوزه های دفاعی، نانو، بیوتکنولوژی، انرژهای نو و پیل سوختی، هیدروفرمینگ و آنتن های دریایی اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود تا با حمایت های همه جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانشگاه بتواند در راستای حل معضلات استانی و منطقه ای و همچنین منافع نظام جمهوری اسلامی ایران گام بردارد.
 در ادامه دکتر محسن شاکری مدیر گروه پژوهشی پیل سوختی، دکتر محسن جهانشاهی رییس پژوهشکده فناوری نانو، دکتر محمد بخشی مدیر گروه پژوهشی پیل سوختی و معاون آموزشی دانشگاه، دکتر روزبه شفقت مدیر ارتباط با صنعت، دکتر مجید عباسی مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه و دکتر بیژن ذاکری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در زمینه رادار سونار و مخابرات دریایی به بیان پاره ای از فعالیت ها و قراردادهای این حوزه ها و همچنین نیازمندی‌ها پرداختند.
سپس حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ناصری نماینده شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن عرض تبریک میلاد امام عصر (عج) و عرض خیر مقدم گفت: در اهمیت خلقت انسان ها چنین آمده است که خداوند متعال می‌فرماید: اسما الهی تنها می تواند در شما انسان ها متبلور گردد و تنها شما می توانید به اسرار و رموز هستی دست یابید.
نماینده شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان کما فی السابق از شهرستان های مطرح کشور به خصوص در زمینه پیشرفت علم و فناوری با وجود این دانشگاه صنعتی می باشد و امیدواریم که با حمایت های همه جانبه شما مسئولین خدمتگزار این دانشگاه بتواند سریعتر و قاطعانه تر در راستای تجاری سازی پروژه ها گام بردارد.
در ادامه دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین دانشگاه و استاندار مازندران گفت: سیستمی که ما در حوزه علمی و فناوری طراحی کردیم به گونه ای است که اگر کسی بخواهد در این حوزه فعالیت کند از لحاظ اعتبارات با هیچ مشکلی روبرو نخواهد شد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پروژه های مرز دانشی یا تحقیقات بنیادی باید از طریق ستاد ها یا صندوق پژوهشگران پیگیری شود و در بحث تجاری سازی و پروژه های فناوری، صندوق هیچ محدودیت مالی در زمینه ارائه تسهیلات در این حوزه ندارد. اعتبارات فوق العاده ای به صورت سبدی از وام های قرض الحسنه و یا وام های با سود پایین که تسهیل شده در اختیار شرکت های فناور در مرکز رشد فناوری و پارک های علم و فناوری قرار می گیرد و به محض اثبات شرکت دانش بنیان از آن تسهیلات بهره می شوند و همچنین این اعتبارات از معافیت مالیاتی و گمرگی بهره مند هستند.
ایشان افزودند: برای این که دانشگاه انگیزه داشته باشد به ازای فروش شرکت ها 5% را به دانشگاه ها اختصاص دادیم.
دکتر ستاری بر الویت قراردادن حل مشکلات استانی تاکید کرد و گفت: از آن جایی که یکی از اساسی ترین مشکل استان مازندران بحث محیط زیست است ما آمادگی کامل خود را برای حمایت از انجام هر اقدامی در این زمینه از جمله تاسیس پژوهشکده محیط زیست و ...اعلام می داریم.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بنیاد نخبگان استان مازندران از جمله بنیادهای اصلی ماست و هدف اصلی بنیادهای استانی حفظ نخبه در استان است ازطریق ارائه امکانات و تسهیلات مناسب برای نخبگان که تنها در این شرایط است که مشکلات و موانع استان حل می شود.
ایشان در پایان تاکید کردند: انتظار داریم دانشگاه ها از اعضای هیات علمی‌ای که با بیرون قراداد دارند یا شرکت دارند حمایت کنند. بر خلاف گذشته هم اکنون این امر یک پدیده ی بسیار خوب است و این اساتید باید حمایت شوند، باید به آن ها اهمیت بدهیم و باید الگو شوند چون مایه کسب اعتبار دانشگاه هستند و در راستای تقویت دانشگاه فعالیت دارند.
گفتنی است معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از آزمایشگاه تحقیقات هیدرودینامیک آکوستیک، پیشرانش دریایی، سامانه تولید برق از امواج دریایی مازندران، نمایشگاه دستاوردهای هسته های فناور مرکز رشد فناوری دانشگاه و پژوهشکده فناوری نانو بازدید نمودند.