برگراری جلسه بسیج اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عنوان جنگ نرم

۲۰ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۹۲۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۸
برگراری جلسه بسیج اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عنوان جنگ نرم
به گزراش روابط عمومی، جلسه بسیج اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عنوان جنگ نرم و راهکاری های مقابله با آن برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن تبریک میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) گفت: جنگ موضوعی است که همیشه‌ی تاریخ به دلایل مختلف و در فرم های گوناگون وجود داشته و خواهد داشت.
ایشان افزودند: جنگ ها گاهی به صورت جنگ سخت و با اهداف نظامی و گاهی به صورت جنگ نرم و با اهداف تصرف افکار و عقاید است و خودی ها در جبهه دشمن قرار می گیرند.
دکتر واثقی امیری گفت: در جنگ نرم شناسایی درست جبهه مقابل و تدارک راه کار های مقابله با آن بسیار مهم است و به نظر من برگزاری چنین کارگاه ها و کلاس های آموزشی کمک شایانی به شناخت این مسئله و آگاهی بخشی در این زمینه می کند.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری جذب حداکثری و جلب اعتماد را بهترین راه مقابله با جنگ نرم عنوان کردند و تاکید کردند: ما نباید به جهت این که از جنگ نرم و تصرف افکار می ترسیم از هر گونه نقد و انتقاد پذیری دوری کنیم و حلقه خودی ها را تنگ کنیم، بلکه باید بسیار با دقت و هوشمندانه عمل کنیم تا در مقابله با جنگ نرم در دام آن نیفتیم.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن عرض خیر مقدم و تبریک میلاد امام زمان (عج) گفت: مهم ترین اتفاق قرن بیستم شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران است که داعیه دار پیاده کردن تعالیم اسلام، قرآن، پیامبر و ائمه نه تنها برای مردم ایران بلکه برای مردم کل جهان است.
ایشان با بیان این که مقابله با جنگ چه به صورت سخت و چه نرم فقط ویژه ی مردم ایران نیست و از آغاز خلقت بشر وجود داشته است افزودند: اولین قدم در مبارزه با جنگ نرم باور آن و آگاهی دادن در این زمینه است.
ایشان هدف جنگ نرم را غلبه و تسلط بر عقاید دانست و تاکید کرد: اساتید به فرموده مقام معظم رهبری در نقشه راهبردی جنگ نرم فرماندهان این جنگ هستند و باید با دیدن مسایل کلان کشور، شناسایی درست دشمن و کشف اهدافشان و سرکشی به قرارگاه دشمن جوانان و دانشجویان را که به عنوان افسران جنگ نرم هستند توجیه و راهنمایی کنند.  
سپس دکتر علویان به بیان اصول، مبانی، مؤلفه ها، اهداف و کارکردهای جنگ نرم پرداختند و در ادامه نیز دکتر حلیمی ابزارهای جنگ نرم، کارکردها و راهکارهای مقابله با جنگ نرم را تشریح کردند.