برگزاری بیست و یکمین جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

۱۳ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۹۱۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۸
برگزاری بیست و یکمین جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
به گزارش روابط عمومی، به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی ( ره )، بیست و یکمین جلسه هم اندیشی اساتید با موضوع «تحلیلی بر ماهیت اندیشه سیاسی امام خمینی و نسبت سنجی آن با تحولات سیاسی اخیر در جهان اسلام» با حضور سخنران ویژه حجت الاسلام دکتر میراحمدی از سوی شورای هم اندیشی اساتید با همکاری بسیج اساتید دانشگاه برگزار گردید.
در این جلسه حجت الاسلام دکتر میر احمدی ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نخست به طبقه بندی اندیشه های سیاسی در جهان اسلام و ایران پرداخت.
 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی تهران اندیشه های سیاسی امام (ره) را به سه دوره تقسیم کرد: دوره نخست از سال 1343 تا 1356 می باشد که ایشان در این مقطع نظریه پرداز نظریه ولایت فقیه و تبیین حکومت دینی بر اساس ولایت فقیه می باشند. دوره دوم از سال 56 الی 58 است که حضرت امام (ره) جمهوری اسلامی را مطرح کرد و آن را به عنوان الگوی نظام سیاسی مطلوب مورد توجه قرار داد. دوره سوم از سال 58 تا 68  ایده هایی مطرح شد که در راس آن ها بحث ولایت مطلقه ی فقیه بود.
حجت الاسلام دکتر میر احمدی ضمن نسبت سنجی اندیشه سیاسی امام خمینی با تحولات سیاسی اخیر در جهان اسلام افزودند: اندیشه امام و نگاه جدید امام به دین می تواند ظرفیت مهمی برای شکل گیری حکومت اسلامی مردم سالاری که متکی به مردم و قانون اساسی اسلامی باشد.
به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام دکتر میراحمدی فارغ التحصیل دانشگاه تهران و دانش آموخته حوزه علمیه قم و نیز عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و معاون فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه می با شد.