مراسم تجلیل از جانبازان دانشگاه برگزار گردید

۱۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۹۱۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۷
مراسم تجلیل از جانبازان دانشگاه برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی، به مناسبت گرامیداشت خجسته میلاد قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل عباس (ع) و روز جانباز، مراسم تجلیل از جانبازان دانشگاه برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ابولفضل عباس (ع) گفت: جانبازی از شهادت سخت تر است، شهید در اولین گام به آرزویش که شهادت در راه خدا و لقاءالله است می رسد ولی جانباز از لحظه ی جانبازی تا روز شهادت باید انتظار همراه با درد را بکشد تا به آرزویش برسد.
ایشان با بیان این که جانبازان کسانی هستند که در اخلاص و پایبندی به دین، همانند ندارند افزودند: کسانی که به مقام جانبازی نایل آمدند مسئولیت سنگینی را بر دوش دارند و الگوی جامعه در حمایت از استقلال، آزادی، عزت و شرف هستند.
دکتر جواد واثقی امیری ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای کلیه جانبازان در پایان گفت: خداوند همیشه ثواب پیوسته را نصیب کسانی می کند که در راه حفظ دین اسلام، ناموس و وطن جانبازی کردند و از جانبازان دانشگاه خواست تا با ارائه نقطه نظرات و پیشنهاداتشان مجموعه دانشگاه را در دستیابی به اهداف بلندش یاری نمایند.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی نیز اعیاد شعبانیه را به جانبازان تبریک گفت و اظهار داشت: جامعه هر آنچه از آرامش، امنیت، اقتدار، پیشرفت، عدالت، رفاه و ... دارد همه را مدیون رشادت ها و ایثارگری های شما جانبازانی است که جانتان را در طبق اخلاص گذاشته و آماج تیرهای دشمن شدید تا دین اسلام را احیا  و از عزت و شرفتان دفاع کنید.
ایشان همچنین به جنگ نرم و شبیخون فرهنگی اشاره کرد و گفت: دوره ای در جنگ تحمیلی دین اسلام را احیا کردید و حضرت امام خمینی (ره) احیاء گر دین در قرن بیستم لقب گرفت و اکنون همه وظیفه داریم تا از آن محافظت کنیم .
حاج آقا حسینی در ادامه با بیان این که عنایت و لطف لایزال الهی نصیبتان شد تا به مقام جانبازی نایل آیید به آیه 54 سوره مائده اشاره کرد که خداوند فرمودند: «ای گروهی که ایمان آورده اید هر که از شما از دین خود مرتد شود به زودی خداوند قومی را که بسیار دوست دارد و آن ها نیز خدا را دوست دارند و نسبت به مومنان سر افکنده و فروتن و در مقابل کافران سرافراز و مقتدرند، به نصرت اسلام بر می انگیزد که در راه خدا جهاد کنند و در راه دین از نکوهش و ملامت احدی باک ندارند و این است فضل خدا هر که را عطا کند و خدا را رحمت وسیع نامنتها است و داناست».
به گزارش روابط عمومی، این مراسم با بیان دل گفته های چند نفر از جانبازان همراه بود که سرانجام با اهدای لوح سپاس به پایان رسید.