اعتکاف فرصتی برای پرورش جسم و جان است

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۹۰۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۷
اعتکاف فرصتی برای پرورش جسم و جان است

به گزارش روابط عمومی، مراسم معنوی اعتکاف با حضور 120 نفر دانشجوی دختر و پسر در مسجد الرسول (ص) دانشگاه برگزار شد.
دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اعتکاف را فرصت مناسب برای زنگار زدایی دانست و گفت: گناهان زنگارهای قلب انسان است و مراسم معنوی اعتکاف فرصت مغتنمی است برای صیقل دادان جان و روح و رسیدن به کمال انسانی و پاکیزه شدن از خبائث ظاهری و باطنی.
ایشان افزودند: در دین اسلام بعضی از مکان ها و زمان ها از تقدس خاصی برخوردار می باشند و باید در این زمان و مکان خاص و فرصت به دست آمده حد اکثر بهره معنوی را ببرید.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اضافه کردند: هر کدام از واجبات ا لهی دارای اهداف و اسرار فراوانی می باشند اما اعتکاف ، آمیزه ای از چند عبادت با فضیلت است که همه آن ها را یک جا دارا می باشد و در نهایت سیر تمام عبادات الهی رسیدن به کمال انسانی است.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به حدیث امیر المومنین حضرت علی (ع) گفتند: انسان باید از رنگارنگی در دین خدا بپرهیزد و از سستی در دین برحذر باشد و خداوند متعال در قرآن کریم تاکید می نماید اگر استقامت در دین داشته باشید الطاف خود را شامل حال شما خواهم کرد و در مراسم پرفیض اعتکاف از خدا بخواهید که در دین شما را ثابت قدم بگرداند که انشا الله همین گونه خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی، مراسم معنوی اعتکاف به مدت سه شبانه روز از 23 تا 25 اردیبهشت ماه جاری ادامه خواهد داشت.