امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه و شرکت گاز استان مازندران

۲۵ فروردین ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۸۸۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۰
امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه و شرکت گاز استان مازندران
به گزارش روابط عمومی، در راستای گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و شرکت گاز مازندران با حضور رئیس و مسئولین حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه و مدیر عامل و تیم پژوهش شرکت گاز استان امضا شد.
دکتر جواد واثقی امیری رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این نشست با اشاره به تحصیل 6 هزار دانشجو در دانشگاه اظهار داشت: یک هزار و 500 دانشجو از این تعداد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.
ایشان با اشاره به بهره مندی این دانشگاه از 150 عضو هیات علمی، افزود: محدود به فعالیت های آموزشی و پژوهشی نیستیم و ماموریت داریم مشکلات مربوط به صنعت را نیز مورد پیگیری و توجه قرار دهیم.
دکتر واثقی امیری تاکید کرد: انتظار داریم صنعت نیز با اعتماد به ظرفیت دانشگاه در راستای حل مشکلات موجود گام های بلندی بردارد.
این چهره دانشگاهی همچنین به برگزاری جلسات متعدد با استاندار مازندران در خصوص رفع مشکلات صنعت استان اشاره کرد و گفت:ارتباط صنعت و دانشگاه علاوه بر سودمندی برای طرفین برای جامعه نیز مفید خواهد بود و تجربه نشان داده که دانشگاه جواب این اعتماد را به بهترین نحو ممکن داده است.
رییس تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور در خاتمه خاطرنشان کرد: انشاا... ارتباط و تعامل شرکت گاز مازندران و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و امضای تفاهم نامه علمی و پژوهشی، برای افزایش سطح همکاری و رفع مشکلات منطقه مثمر ثمر خواهد بود.
سپس معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به عقد قرارداد پروژه پژوهشی با شرکت گاز با همکاری دانشکده مهندسی عمران به عنوان اولین گام در راستای تحقق اهداف این تفاهم نامه، خواستار تشکیل کمیته های فنی و تخصصی به منظور پیگیری مصوبات و مفاد تفاهم نامه شد.
دکتر مجید تقی زاده با اشاره به پتانسیل ها و توانمندی های دانشگاه در حوزه فناوری های روز دنیا و امکانات و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی دانشگاه بر لزوم تعریف پروژه های پژوهشی مشترک جهت رفع مشکلات و نیازهای صنعت تاکید کرد.
در ادامه محسن عرب مقصودی مدیرعامل شرکت گاز استان در این دیدار با اشاره به روابط مطلوب شورای پژوهش گاز مازندران و معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی بابل،استفاده از ظرفیت های طرفین را در راستای ارتقاء فعالیت های پژوهشی خواستار شد و افزود: ظرفیت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یک ظرفیت بسیار خوب برای استان مازندران محسوب می شود.
وی با اشاره به این مطلب که شرکت گاز مازندران بر استفاده از ظرفیت اساتید و نخبگان دانشگاهی در راستای فعالیت های علمی و پژوهشی تاکید دارد،گفت: وجود دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای مازندران، منشا خیر و برکت بوده و قطعاً این تعامل دوسویه در راستای بهره مندی از ظرفیت ها بسیار سودمند خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی، در پایان از روند اجرای پروژه «حذف رطوبت از جریان گاز با استفاده از فناوری نانوغشا» در مرکز تحقیقاتی فناوری های نوین غشایی و بیوتکنولوژی همچنین فعالیت دانشجویان در آزمایشگاه کنترل فرایند دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بازدید به عمل آمد.