عید نوروز نماد همبستگی و اتحاد بیشتر است برای منافع و توسعه ملی

۱۶ فروردین ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۸۷۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۱
عید نوروز نماد همبستگی و اتحاد بیشتر است برای منافع و توسعه ملی
به گزارش روابط عمومی، مراسم آغاز سال کاری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور اساتید، کارمندان و مسئولین در سالن آمفی تئاتر مرحوم نوشیروانی برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض تبریک سال نو و آرزوی توفیق و سلامتی برای کلیه دانشگاهیان اعم از دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی و دعا برای شفا و سلامتی بیماران و طلب آمرزش و مغفرت برای کلیه در گذشتگان و همچنین تسلیت شهادت دخت نبوت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: جامعه معنویت خود را مدیون حضرت فاطمه زهرا (س) است.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به دوازدهم فروردین؛ روز جمهوری اسلامی ایران  اشاره کرد و گفت: روزی که تلاش ملت ایران با رهبری امام به ثمر نشست  و نظام جدیدی در ایران و جهان شروع به کار کرد که بر دو محور است: جمهوریت یعنی افرادی که در این مجموعه مسئولیت دارند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط مردم تعیین می شوند و اسلامیت یعنی همه موظفند بر موازین اسلامی حرکت کنند و برای اشاعه دین اسلام تلاش کنند چون جامعه اسلامی است.
دکتر واثقی امیری عید باستانی نوروز را از مهم ترین اعیاد ملی دانست و تاکید کرد: این عید نماد همبستگی و اتحاد بیشتر است برای منافع و توسعه ملی و آحاد مردم جدای از سلایق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این سنت حسنه را اجرا می کنند.
این چهره دانشگاهی به آیین های عید نوروز در زمان های قبل، بعد و هنگام تحویل سال نو اشاره کرد و گفت: آیین های نوروزی قبل از اسلام بوده با اسلام تایید شد.
ایشان نوروزخوانی، غبارروبی محل زندگی و همچنین غبارروبی دل‌ها را از قهر و کینه و اختلاف، تدارک سفره هفت سین و دید و بازدید ها را از سنت های حسنه سال نو خواندند.
دکتر واثقی امیری تاکید کردند: فضای معنوی‌ای که در ایام عید نوروز برای ما فراهم می گردد نباید مقطعی باشد بلکه باید آن را حفظ کنیم و از آن در راستای تقویت عزم ملی برای انجام کارهای بزرگ و منافع جامعه بهره گیریم.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: موفقیت صرفا با آرزو کردن به دست نمی آید بلکه باید استراتژی داشته باشیم و برنامه ی راهبردی و نقشه راه خود را برای رسیدن به اهدافمان تدوین نماییم.
ایشان رمز دیگر موفقیت را عزم جدی برای کار و داشتن فرهنگ کار دانستند و افزودند: باید سعی کنیم که کار را اصل قرار دهیم،  وظیفه مان را به نحو احسن انجام دهیم، منافع جمعی را بر منافع فردی ترجیح دهیم و به دنبال تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعفمان باشیم.
دکتر واثقی امیری در پایان به پتانسیل قوی موجود در دانشگاه در همه حوزه ها اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود که خانواده دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با برنامه راهبردی در راستای منافع محلی، ملی و منطقه ای حرکت نماید.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن عرض تبریک سال نو و تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: با بهاری شدن طبیعت شاهد این همه شور و نشاط و تغییرات خوب هستیم باید تفکر کنیم که جان انسان اگر بهاری شود چه برکاتی دارد.
حاج آقا حسینی گفت: نسیم روح نواز قرآن و تعالیم اهل بیت جان امام عزیز را بهاری کرد و یک انسان بهاری جامعه خزان زده را بیدار کرد و از برکات آن نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد.
ایشان با بیان این که آغاز و پایان این سال با نام حضرت زهرا (س) مزین شد به آیه 149 سوره انعام اشاره کرد که خداوند فرمودند: حجت را بر همه تمام کردم و سپس به حدیث امام حسن عسکری اشاره کرد که فرمودند: ما حجت های خدا بر بندگان هستیم و جده‌ی ما فاطمه حجت بر ماست. بنابر این محکم ترین سند حقانیت شیعه حضرت فاطمه زهرا (س) است.
حاج آقا حسینی گفت: امسال به فرموده مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است و امیدوارم دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با پتانسیل های خوبی که دارا می باشد به وظیفه خود در راستای پیشرفت اقتصاد کشور عمل کند و سهم خود را ادا کند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در زمینه ی فرهنگ به فرمایشات مقام عظمای ولایت اشاره کرد که فرمودند: فرهنگ را بستر اصلی زندگی انسان می دانیم و فضای فرهنگی فضای تنفسی ماست.
ایشان تاکید کردند: توجه به مساله ی فرهنگ فقط مختص دیروز و امروز نیست بلکه جزء اولویت درجه یک نظام و انقلاب ماست و فرهنگ چیزی است که مقام معظم رهبری فرمودند: حاضرم جانم را در راه آن فدا کنم.
ایشان در پایان ضمن آرزوی عمر پر برکت و با عزت برای کلیه دانشگاهیان گفت: دانشجویان امانت در نزد ما هستند و گل های بهاری ای هستند که نباید اجازه دهیم خزان به آن ها برسد.