دیدار صمیمانه رییس و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه با امام جمعه شهرستان بابل و حضرت آیت الله فاضل

۲۸ اسفند ۱۳۹۲ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۸۷۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۵
دیدار صمیمانه رییس و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه با امام جمعه شهرستان بابل و حضرت آیت الله فاضل
به گزارش روابط عمومی، در آستانه سال نو و در ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) رییس دانشگاه به همراه جمعی از اعضای هیأت علمی با امام جمعه شهرستان بابل حضرت حجت الاسلام و المسلمین روحانی و حضرت آیت الله فاضل مسئول حوزه علمیه فیضیه مازندران دیدار نمودند.
دکتر واثقی امیری رییس دانشگاه با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و تبریک سال نو اظهار امیدواری نمودند که در سال جدید بهتر و سریعتر با سلامت کامل در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت نمائیم و از فرصت پیش آمده تشکر و قدردانی نمودند.
ایشان افزودند: امروز دانشگاه نقش محوری را در دستیابی به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به عهده دارد و عمده آن اهداف همان استقلال و آزادی است.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفتند: اقتصاد مقاومتی امروز موضوع روز جامعه است و یکی از مبانی رسیدن به اقتصاد مقاومتی از طریق اقتصاد دانش بنیان است که باید دانش تبدیل به محصول و به بهره وری برسد و این جز با تقویت نمودن و حرکت دادن دانشگاه ها به این سمت میسر نخواهد بود و لذا نقش دانشگاه در این خصوص انکارناپذیر خواهد بود، سیاست و رویکرد دانشگاه صنعتی نوشیروانی هم در این راستا می باشد.
وی رسیدن به اهداف را در یک فضای آرام ضروری برشمرد و گفت: فضای آرام به معنای تعطلیل کردن خیلی از چیزها نیست بلکه اگر فعالیت ها و کارکردها در محور قانون که برای ما تعیین و تکلیف نموده به آن عمل کرد و پایبند باشیم هیچ مشکالی پیش نخواهد آمد.
در ادامه مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به فرمایش پیامبراکرم (ص) که فرمودند: خداوند تبارک و تعالی به دنبال کمک کردن به بنده اش است تا زمانی که بنده اش در مسیر کمک کردن به برادران دینی اش باشد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزودند: رابطه حوزه و دانشگاه یک رابطه استرتژیک و راهبردیست و امام راحل امید شان را در گسترش اسلام به رابطه حوزه و دانشگاه می دانستند و این امکان پذیر نخواهد بود مگر اینکه این دو بال نظام مقدس جمهوری اسلامی با هم هماهنگ باشند و امروز گسترش اسلام در پیوند حوزه و دانشگاه میسر خواهد بود.
وی بیان داشت: دانشگاها و حوزه ها باید مظهر عقلانیت و دیانت باشند و رمز هدایت جامعه به این است که دانشگاه ها در مسیر اخلاق و دین گام بردارند.
سپس حجت الاسلام و المسلمین روحانی منشاء و مبداء تغییر و تحول را در نظام طبیعت خدا دانست و گفت: این تغییر و تحول اختصاص به طبیعت ندارد بلکه این تغییر و دگرگونی را در نظام انسان ها هم خداوند ساری و جاری سا خت و همه این تغییر و تحول برای انسان بهترین موعظه است.
امام جمعه بابل به دو واژه قرآنی طیب و خبیث اشاره کرد و گفت:دو عنوان طیب و خبیث که خداوند متعال در خصوص بستر زمین به آن تأکید نمود بستر دل و قلب انسان هم در معرض این دو واژه قرار دارد و به یقین آن دسته از انسان ها که برخودار از بستر طیب و پاک بودند توانستند از برکت این بستر استفاده نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزودند: دانشگاه صنعتی نوشیروانی هم به لحاظ قدمت و هم به لحاظ انتسابش به مرحوم نوشیروانی برای آحاد مردم بابل بسیار مهم و ارزشمند است و مرحوم حضرت آیت الله روحانی به آثار مرحوم نوشیروانی بسیار علاقه مند بودند.
ایشان در پایان ابراز امیدواری نمودند که انشاالله این دانشگاه منشاء خیر و برکت برای این استان و کشور باشد و پلکان ترقی و رشد را به سمت کمال با هدایت شما اساتید دلسوز طی نماید.
حضرت آیت الله فاضل به دعای حلول سال نو اشاره کردند و فرمودند: تحول به حول و قوت خداست و اگر این تغییر در ما بخواهد ایجاد بشود باید خدا این قدرت را بدهد و با دو شرط این دعا مستجاب می شود، یکی امید و دیگری تلاش و عمل، یعنی هم باید امید به خدا داشته باشیم و هم تلاش و عملمان را بیشتر نماییم.
ایشان به مسولیت مهم اساتید در دانشگاه اشاره کرد و افزودند: درس ادب و اخلاق و صداقت و انضباط را بیشتر دانشجویان از اساتید می آموزند و شما را به عنوان الگو و سرمشق خود می دانند و نقش شما در آینده این فرزندان بسیار سازنده خواهد بود از این جهت باید قدر خود را بیشتر بدانید چرا که این جوانان امانت در دست شمایند.