بسیجی بیش از این که یک مرتبه‌ی رسمی باشد یک مقام اخلاقی و عرفانی است

۲۶ اسفند ۱۳۹۲ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۸۷۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۸
بسیجی بیش از این که یک مرتبه‌ی رسمی باشد یک مقام اخلاقی و عرفانی است
به گزارش روابط عمومی، جلسه بسیج اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور جمعی از مسئولین و اساتید بسیجی دانشگاه برگزار گردید.
دکتر جواد واثقی امیری سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)، به معنای عام بسیج اشاره کرد که همان حضور پیگیر و مستمر ناشی از اخلاص و ایمان فرد است در میدان های مورد نیاز جامعه .
ایشان تاکید کردند: بسیجی بیش از این که یک مرتبه‌ی رسمی باشد یک مقام اخلاقی و عرفانی است، فرد بسیجی منافع ملی و دینی خود را  بر منافع فردی ترجیح می دهد و مداوم در راستای دستیابی به منافع مملکت قدم بر می دارد.
 دکتر جواد واثقی امیری اصلی ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در وحدت کلمه و کارکرد بسیجی دانست و افزودند: اکنون سنگر اصلی دانشگاه است هر چند روزی سنگر های دفاع از آرمان ها در جبهه ها بوده است و همه ما باید در این سنگر متحد با یکدیگر در راستای اهداف عالیه دانشگاه و نظام جمهوری اسلامی ایران قدم برداریم.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن عرض خیرمقدم و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ما با جایگاه ارزنده و ارزشی بسیج سروکار داریم، وظیفه ی بسیجی شناخت عرصه و میدان جتگ و حضور فعالانه، مستمر و مثمر ثمر در این میدان است.
ایشان به آیه 108 سوره ی یوسف اشاره کرد که خداوند متعال خطاب به پیامبر عظیم الشان فرمودند: « ای رسول ما امت را بگو طریقه‌ی من و پیروانم همین است که خلق را به خدا به بینایی و بصیرت دعوت کنم و خدا را از شرک و شریک منزه دانم و هرگز به خدا شرک نیاورم.» و بر اساس مضمون این آیه گفت: همگان باید به سوی خدا دعوت کنند و صبغه ی تبلیغی و دعوت به سوی خداوند متعال وظیفه ی همه ی ماست.
حاج آقا حسینی به تأکید مکرر رهبرانقلاب اسلامی درخصوص ظلم نکردن به افراد اشاره کردند که چنین فرموده اند: رعایت طهارت دل و عمل، یکی از وظایف اصلی است و نباید با یک کلمه و یا نوشته و یا حرکتی نابجا در مورد فرد یا افرادی که مستحق آن نیستند، به آنان ظلم شود. باید منصف و عادل بود و زیادتر از آن چیزی که واقعیت و بایسته است، نگفت، نباید اینگونه تصور شود که چون برخی افراد مجاهد، مبارز و انقلابی هستند، می توانند در مورد برخی افراد دیگر که به زعم خود از این لحاظ در درجات پایین تر قرار دارند، هرچه بخواهند بگویند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: هر کسی که نگاه دینی دارد و دلش برای ملت می سوزد بسیجی است. روز شهادت شهید چمران، به عنوان روز بسیج اساتید نامیده شده است و این شهید بزرگوار به حق الگوی کامل بسیج اساتید است که مقام معظم رهبری این شهید را انسانی مؤمن، مجاهد، شجاع، بصیر، دانشمند، منصف، هنرمند، با صفا، اهل مناجات، دارای روحیه ای لطیف و بی اعتنا به نان، نام و مقام دنیا توصیف کردند و این شهید بزرگوار را  نمونه کاملی از استاد بسیجی و در واقع ترکیب علم و عمل، سنت و تجدد، و عشق و عقل دانستند.