مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد مرحوم نوشیروانی برگزار ‌گردید

۲۴ اسفند ۱۳۹۲ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۸۷۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۷
مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد مرحوم نوشیروانی برگزار ‌گردید
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد درگذشت مرحوم سید حسین فلاح نوشیروانی، مؤسس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هم زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) امروز شنبه 24/12/92 ساعت 9 صبح در نوشیروان کلاه جنب مزار آن زنده یاد با حضور جمعی از مسئولین و کارکنان دانشگاه صنعتی نوشیروانی، خیرین و کارکنان آموزش و پرورش و مرکز نگهداری از معلولان نوشیروانی بابل برگزار گردید.
دکتر جواد واثقی امیری سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض خیر مقدم گفت: امروز مصادف است با شهادت حضرت فاطمه (س) بانوی دو عالم که معنویت موجود در جامعه، مدیون دین اسلام، پیامبر اکرم (ص) و حضرت فاطمه (س) و خاندان مطهر اوست. امروز هیچ توسعه ای بدون معنویت ارزش ندارد. ما مصادف شدن سالگرد مرحوم نوشیروانی را با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به فال نیک می‌گیریم.
ایشان بیان کردند: خداوند توفیق بسیار بزرگی به مرحوم نوشیروانی ارزانی داشت تا از امکاناتی که در اختیار داشت به نحو احسن استفاده کند و اموال خود را با توجه به نیاز جامعه به کار گیرد.
سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: امروز ضرورت توسعه و گسترش و رشد دانشگاه به همان اندازه نیاز تاسیس دانشگاه را که مرحوم نوشیروانی در آن زمان  تشخیص داد، احساس می شود.
این چهره دانشگاهی افزودند: در دوره ای موسسه مشارکت های مردمی به نیت مرحوم نوشیروانی شکل گرفت و از آثار و نتیجه عملکرد این مؤسسه تبدیل دانشکده فنی و مهندسی نوشیروانی بابل به دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بود. احیای این موسسه نیازمند همفکری و همکاری کسانی است که به شهر، دانشگاه و مرحوم نوشیروانی می اندیشند.
دکتر واثقی امیری تاکید کردند: زنده نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم نوشیروانی فقط مختص روز 23 اسفند نیست بلکه باید همواره به یاد ایشان باشیم و در راستای اهداف بلندشان گام برداریم.
در ادامه احمد گلچوب فیروزجایی مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت گفت: بر طبق سیره اهل بیت، دیگران باید در مال و زندگی ما سهیم باشند و در سراسر زندگی رسول اکرم (ص) و امیر المومنین (ع) ما شاهد این امر هستیم؛ اگر بخواهیم نمونه ای از وجود رسول اکرم (ص) را در زمان خودمان مثال بزنیم می توانیم به مرحوم نوشیروانی اشاره کنیم که با اعمال و کار های خیرخواهانه خود محبتش را به اهل بیت نشان داد.
ایشان زنده‌یاد سید حسین فلاح نوشیروانی را نمونه بارز انفاق و ایثار دانست  و به آیه «من احیاها کانما احیا الناس جمیعاً» اشاره کرد و گفت: مرحوم نوشیروانی با تاسیس دانشگاه و توسعه ی علم باعث احیای جامعه شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن تشکر و قدردانی از حضور کلیه شرکت کنندگان در این مراسم گفت: حضور پرشور شما نشان دهنده ی این است که اگر کسی در راه خدا  و خدمت به خلقش قدم بردارد مستحق ارج نهادن است و نامش همیشه باید در تاریخ زنده نگه داشته شود.