مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۲ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۸۵۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۰
مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد
به گزارش روابط عمومی، مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور جمع کثیری از مسئولین استانی و شهرستانی و آقای دکتر صدیقی معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کارکنان دانشگاه در سالن آمفی تئاتر مرحوم نوشیروانی برگزار گردید.
در ابتدا دکتر عسکر جانعلی زاده رییس سابق دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، ضمن تشکر و قدردانی از کلیه شرکت کنندگان به ارائه گزارش عملکرد دانشگاه در دوره مدیریت خود پرداختند. سپس حاج آقا حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن گرامیداشت ایام ا... دهه فجر و یاد و خاطره ی شهدا و امام راحل، گفت: از خداوند متعال خواستاریم که ما را جزءادامه دهندگان راه شهدا قرار دهد.
ایشان به تعلیمی که خداوند باری تعالی به پیامبر مکرم اسلام داده اند اشاره کرد و گفت: خداوند  در خصوص طلب نیاز به رسولش فرمود: بگو پروردگارا مرا با ورودی نیکو صادقانه وارد کن و با خروجی نیکو بیرون آر.
حاج آقا حسینی رمز موفقیت انبیاء را در این دانست که در کارشان ضعف و سستی و کذب و ریا نداشتند و صدق و صفا و صمیمیت و همدلی را سر لوحه ی کارشان قرار دادند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تاکید بر این که عمر مسئولیت کوتاه است و مهم تر از آغاز نیک، فرجام نیک است افزود: پشتوانه‌ی مسئولیت ما ده هزار و چهارصد شهید استان مازندران هستند که همیشه باید آرمان ها و اهداف بلند‌شان را سرلوحه ی کار خودمان قرار دهیم.
ایشان شرط ایمان را کسب رضای خدا و رسول خدا عنوان کرد و افزود: خداوند را شاکریم که ادای امانت مسئولیت با کمال صفا و صمیمیت برگزار گردید و پایان کلام خود را با عرض ادب و قرائت دعای فرج به محضر مبارک امام زمان (عج) به پایان رساند.
در ادامه دکتر صدیقی، معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ادای سلام به روح  امام راحل، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای علم و فناوری گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران دست به دست شدن مسئولیت‌ها امری طبیعی است و در واقع مسئولیت امانتی است که به افراد فرصت خدمتگزاری در حوزه وسیع تر را می دهد.
معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویی وزارت علوم، با بیان این که باید پیروی صادقانه از ارزش های اسلامی و آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری داشته باشیم افزود: رسالت آموزش عالی در سطح منطقه ای، ملی و بین المللی بسیار سنگین است و با توجه به رشد بالای تولیدات علمی، باید به توسعه ی کیفی بپردازیم و توسعه ی کمی هدفمند گردد.
ایشان رسالت آموزش عالی را قانون گرایی، هدفمند کردن پروژه های تحصیلات تکمیلی در چارچوب نیازهای کشور، استقلال و مشارکت دانشگاهیان در اداره امور دانشگاه، ایجاد فضای اخلاقی و فرهنگی قانونمند، شفافیت در امور، عدالت در تصمیم گیری، افزایش کیفیت عنوان کرد و گفت: بنای همه بر خدمتگزاری است و انشاء الله دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در دوره ریاست دکتر جواد واثقی امیری که سوابق خوبی در کارنامه ی علمی و اجرایی خود دارد و با همکاری همه ی همکاران دانشگاهی خیلی سریع تر از پیش قله های ترقی  را طی می کند.  
سپس دکتر جواد واثقی امیری سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با ادای درود و سلام به محضر شهدا و امام شهدا و مقام معظم رهبری و روح بلند مرحوم نوشیروانی موسس دانشگاه و همچنین با عرض خیر مقدم و تقدیر و تشکر از کلیه حضار، به بیان محور های کلی رویکردها و برنامه های خود در دانشگاه پرداخت.
سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض تبریک ایام ا... دهه فجر گفت: عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه بود و در راه دستیابی به آرمان های امام و شهدا و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی خون های زیادی نثار شده است و اگر قرار است شعار نظام جمهوری اسلامی ایران بماند و رشد کند و رو به جلو حرکت کند اکنون سنگر اصلی دانشگاه است هر چند روزی سنگر های دفاع از آرمان ها در جبهه ها بوده است.
ایشان تاکید کردند: برای این که دانشگاه بتواند رسالت خود را به درستی انجام دهد باید در اخلاق، علم و دین سرآمد باشد.
دکتر جواد واثقی امیری گفت: دانشگاه باید ارتباط سازنده با جامعه در راستای حل مشکلات محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی داشته باشد.
سرپرست تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور بیان کرد: دانشگاه باید حلقه های آموزش، پژوهش، فناوری و کارآفرینی را تکمیل کند و نباید در یکی از این حلقه ها متوقف شود. ایشان راه دستیابی به این مهم را در برنامه ریزی مدون دانست. برنامه‌ای راهبردی که اجرایی، قابل دستیابی و البته تا حدودی آرمانی باشد و تدوین و ارزیابی نقشه راهی که روزمره گی ها را از بین ببرد.
ایشان به یک محور کلی که باید بر روح حاکم بر همه ی برنامه ها باشد اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل اصلی اجرایی شدن برنامه ها نیروی انسانی کارآمد است و حفظ و افزایش عزت و کرامت انسانی است که باعث افزایش کارآمدی نیروی انسانی می شود.
دکتر جواد واثقی امیری، سنجیدن همه انسان ها با ترازوی قانون، تقسیم متوازن تسهیلات در بین افراد، نقد پذیری، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ  با همه‌ی گروه ها، افزایش مشارکت عمومی و استفاده از خرد جمعی و ... را از راه های افزایش عزت و کرامت انسان ها دانست.
سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن اشاره به لزوم شکل گیری و فعالیت بیشتر تشکل های صنفی در دانشگاه جهت ارائه بهتر مشکلات و راه حل ها، سخن خود را با دعوت از حضار به حضور در راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن به پایان رساند.
به گزارش روابط عمومی، این مراسم با اهدای لوح سپاس به دکتر جانعلی زاده  رییس سابق و تقدیم حکم سرپرستی به دکتر جواد واثقی امیری از سوی آقای دکتر صدیقی معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به نمایندگی از وزیر علوم به پایان رسید.