برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه

۱۷ آذر ۱۳۹۲ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۸۳۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۷۹
برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه
به گزارش روابط عمومی، مراسم روز دانشجو با حضور جمع کثیری از دانشجویان، اعضای هیات علمی و مسئولین در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید.
دکتر عسکر جانعلی زاده رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در این جلسه سخنرانی خود را با اهدای درود و سلام به پیشگاه شهدا آغاز نمود.
ایشان گفت: شهدای کربلا شعار
«هیهات هیهات مِنَّا الذِّلِه» را به ما آموختند و امیدواریم در این ماههای محرم و صفر، ما نیز در ردیف سوگواران واقعی به شمار آئیم.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در خصوص فداکاری ها و از خود گذشتگی های شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: این شهدا با ایثار خون خود در حفظ و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی قد علم نموده و درس فراموش نشدنی به همه استکبار جهانی آموختند. به‌طوری‌که پس از این جهاد مقدس، فکر حمله به ایران اسلامی در ذهن‌ها محو شده است.
دکتر جانعلی زاده با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران افزود: ایشان با رهبری پیامبرگونه خود، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی را به ملت بزرگ و کبیر ایران آموخت و شعار مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا را در ایران و سراسر جهان نهادینه نمود و از این طریق بیداری ملت‌های مستضعف جهان را رقم زد.
رییس تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور، شهدای 16 آذر سال 32 را  نماد حق‌طلبی، عدالت‌خواهی، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی در مقابل همه استکبار و طاغوت دانست و افزودند در جریان کودتای ننگین 28 مرداد سال 1332، در اعتراض به سفر
ریچارد نیکسون معاون رییس‌جمهوری وقت آمریکا (آیزن هاور) در دانشگاه بزرگ تهران که مملو از سربازان تا دندان مسلح گارد شاهنشاهی بود که با شعار عدالت‌خواهی، حق‌طلبی و آزاداندیشی سر دادند و از این طریق خواب راحت را از چشمان طاغوت و طاغوتیان برداشتند.
 دکتر جانعلی زاده با گرامیداشت شهدای دانشگاه و شهدای علم و فناوری،
شهیدان: 1- مسعود علی‌محمدی 2- مجید شهریاری 3- داریوش رضانژاد 4- مصطفی احمدی‌روشن گفت: این شهدا با جهاد علمی خود اقتدار ملی را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آوردند و با مقاومت و سازش‌ناپذیری خود، دشمن را در نبردهای علمی به عقب راندند.
ایشان با اشاره به این که رسالت دانشجویان در این دوره حساس بسیار مهم است افزودند: شما دانشجویان با بصیرت وصف‌ناپذیر خود و با تأسی از فرمایشات گهربار و منویات مقام معظم رهبری در سنگر علم و دانش افتخار می‌آفرینید و از این طریق راه شهیدان 16 آذر سال 1332 را استمرار می‌بخشید و به عنوان پرچم‌دار مبارزات علیه آمریکا می‌باشید.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک گفت: 16 آذر سال 1332 روز مبارکی بود که جنبش دانشجویی با باور به هویت دینی و ملی خود، در مقابل استکبار جهانی ایستاد.
ایشان افزودند: هم اکنون 60 سال از وقوع این روز تاریخ ساز می گذرد و همچنان آن منطق استکبار ستیزی در روحیه دانشجویان ما وجود دارد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تاکید کرد: روحیه استکبار ستیزی با دعوا و مرافعه و فشار امکان پذیر نیست و نیاز به شناخت و معرفت دارد.
ایشان افزودند: روحیه استکبار ستیزی دو ستون اصلی دارد: 1. شناخت جبهه ی استکبار و 2. شناخت اسلام. هر کس جبهه ی استکبار را بشناسد با تعالیم اسلام در مقابل آن می ایستد.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی، منفعت طلبی، عقب نگه داشتن مستضعفان از رشد واقعی، خود برتر بینی، حق ناپذیری، جهان خواهی و به دست آوردن سلطه جهانی، مجاز شمردن جنایت نسبت به ملت ها و آحاد بشر و فریب گری و رفتار منافقانه را جز ویژگی ها و خصوصیات جبهه ی استکبار برشمرد.
ایشان افزودند: شما فرهیختگان و برگزیدگان جامعه اید و امانت خانواده در دانشگاه. این دانشگاه افراطی‌گری های زیادی را دیده و تحمل کرده است.  داشتن روحیه بی قانونی و عدم توجه به مصالح دانشگاه و نظام پذیرفتنی نیست. با شهدا عهد می بندیم که دوره‌ی غریبی شما به سر آمده است و تا آخرین قطره ی خونمان در راه حمایت از آرمان های بلند شما، امام راحل ،نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم انقلاب، ایستادگی می‌کنیم.