مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود دختران دانشگاه برگزار شد

۰۸ مهر ۱۳۹۲ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۸۲۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۸
مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود دختران دانشگاه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی، مراسم معارفه دانشجویان دختردانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور خانواده های محترمشان در سالن آمفی تئاتردانشگاه برگزارشد.ریاست دانشگاه دکترعسکرجانعلی زاده بخاطر شرکت درجلسه نشت رؤسای دانشگاههای حاشیه دریای خزردرکشورقزاقستان پیامی صادر نمودند که توسط معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه دکتر ظابط پور قرائت شد.  با سلام و درود بر شهدای هشت سال دفاع مقدس، امام شهدا، دو یادگارش، شهدای علم و فناوری، 12 شهید دانشگاه و دو شهید گمنام این دانشگاه که به زودی افتخار برگزاری سومین سال میزبانی آنها را شاهد خواهیم بود انشاءاله .
با عرض سلام و ادب و احترام و تواضع خدمت تک‌تک شما دانشجویان عزیز و خانواده‌های گرامی و معزز، ورود شما را به دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گرامی داشته، آرزوی سربلندی، سرافرازی و موفقیت برای همه شماها و خانواده‌های محترم را از خداوند منان خواستاریم. آغاز سال تحصیلی جدید که با ورود پرخیر و برکت بیش از 1500 نفر از شماها همراه می‌باشد، را به خانواده آموزش عالی دانشگاه، اعم از اساتید محترم، کارمندان شریف و دانشجویان گرامی تبریک عرض می‌کنم.
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که به عنوان تنها دانشگاه صنعتی در خطه سرسبز شمال کشور بشمار می‌آید، از ویژگی‌ها و افتخارات بسیار ارززشمندی است که مسلماً حاصل تلاش‌ها و کوشش‌های سه رکن اصلی این دانشگاه یعنی اساتید، کارمندان و دانشجویان می‌باشد. قدمت این دانشگاه به سال‌های دهه پنجاه برمی‌گردد که بنیانگذار اصلی این دانشگاه یعنی مرحوم سیدحسین فلاح نوشیروانی آن را به خانواده آموزش عالی اهداء نمود.
هم‌اکنون در هر سه مقطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، در بالاترین سطح و در زمینه‌های مختلف مهندسی، فارغ‌التحصیل داریم. فارغ‌التحصیلان دوره دکتری، خود به عنوان اعضای هیأت علمی در دانشگاههای استان و کشور مشغول فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی هستند. از نظر فراوانی قبولی به مقاطع بالاتر، در سال 1391 رتبه هفتم را پس از چند دانشگاه مطرح به خود اختصاص داده و معتقدیم با توجه به پتانسیل علمی دانشجویان و اساتید محترم و همچنین مجهز بودن مراکز تحقیقاتی و آموزشی، به زودی این رتبه ارتقاء خواهد یافت. با توجه به ماهیت صنعتی و تعامل بسیار تنگاتنگ دانشگاه با مراکز صنعتی استان و کشور و حتی در سطح بین‌المللی، پژوهشها و تحقیقات کاربردی در این دانشگاه بعنوان الگویی موفق در بین خیلی از دانشگاههای کشور بشمار می‌آید و همین امر باعث شده است که به عنوان یکی از دانشگاههای نخبه‌پرور کشور محسوب گردد. در مواردی نیز در جهت تبدیل علم به ثروت و تجاری‌سازی آن گام‌های موفق و استوار برداشته‌ایم. مخصوصاً اینکه در زمینه‌های تکنولوژی‌های پیشرفته از جمله فناوری نانو، زبانزد عام و خاص هستیم و سهم زیادی را در کسب رتبه هشتم جهان برای دانشگاه قائل هستیم.
اینکه امروز سعادت حضور نداشتم به جهت معرفی بخشی از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه در نشست رؤسای دانشگاههای حاشیه خزر در کشور قزاقستان انجام وظیفه می‌نمایم که دانشگاه ما بعنوان نقطه مرکزی این دانشگاهها در زمینه فناوری نانو است. در ضمن اخیراً در حدود یک ماه قبل دبیرخانه دانشگاههای سواحل خزر نیز به مدت سه سال به دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل واگذار شده است.
امیدواریم برنامه‌ریزی‌هایی را که همکارانم برای شما و در این مراسم تدارک دیدند مورد استفاده قرار گیرد. مطمئناً نهایت تلاش خودشان را بعمل آوردند. اینجانب ضمن تشکر از تک‌تک آنها از همه کاستی‌ها و کمبودها عذرخواهی می‌کنم، حتماً آن را به حساب ما بگذارید.
با این امید که این مراسم پل ارتباطی محکمی باشد برای رابطه بین دانشجویان عزیز، والدین محترم و دانشگاه تک‌تک شما را به خداوند بزرگ می‌سپارم.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی با خوش آمدگویی به دانشجویان جدید الورود وخانواده های محترمشان به مشکلات وخطرات وشبهات مختلف اشاره کرد وگفت:  دشمنان با ایجاد شبهات مختلف قصد به انحراف کشاندن جوانان عزیزاین مملکت را دارند واین زنگ خطر بسیار بزرگی برای خانواده ها به حساب می آید ونقش والدین درحفظ وحراست فرزندان بسیار مهم وضروری به نظر می رسد.
مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به اهتمام جدی والدین درتعلیم وتربیت فرزندان بیان کرد :رسول مکرم اسلام فرمود وای به حال پدران ومادران آخرالزمان عرض کردند چرا یا رسول الله فرمود بخاطر اینکه بعضی از والدین تحت تأثیر فضای مسموم جامعه قرار گرفته ومتاسفانه هیجگونه  توجهی به فرائض دینی وشرعی فرزندانشان نمی کنند واز این مسئله مهم غفلت می کنند وفقط به بعد مادی توجه می شود وپیامبر اسلام از این گونه پدران ومادران بظاهر مسلمان وشیعه بیزاری جسته و فرموده هیجگونه سنخیت وتناسبی بین ما درفردای قیامت وجود ندارد.
ایشان افزودند:نسل فرهیخته را باید فرهیختگان تربیت کنند وپدران ومادران همانگونه که به دانش وتحصیلات عالی در زندگی فرزندانشان تاکید دارند باید دینداری اخلاق مداری ورمزوراز زندگی ،صبرواستقامت وپاکدامنی را به فرزندان بیاموزند.
حسینی رمرزوراز عاقبت بخیری را در تمسک به قرآن واهلبیت دانست وگفت:دردنیای غرب در دوره قرون وسطا ئی به بهانه دینداری از کسب علم ودانش وتکنولوژی مخالفت می شدوهمچنین در دوره رنسانس دست از دینداری کشیدند اما دراسلام این دو تفکر مردود شمرده شده است اسلام هم به دینداری ومعنویت توجه دارد وهم دستور به دانش وعلم آموزی تاکید می ورزد.
وی در پایان به آیات 23سوره قصص که اشاره به داستان حضرت موسی ودختران شعیب پیامبردارد فرمود:دختران عزیزبایدعفت ،پاکدامنی،حیا،ووقاردخترانه را درتمامی مراحل زندگی رعایت نمایند. در حاشیه این مراسم انجمن های علمی دانشکده ها دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.