دانشگاههای اسلامی با فعالیت های فرهنگی مبتنی برآموزه های قرآنی تحقق می یابد

۰۲ تیر ۱۳۹۲ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۸۰۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۹
دانشگاههای  اسلامی با فعالیت های فرهنگی مبتنی برآموزه های قرآنی  تحقق می یابد

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه اسلامی با فعالیت های فرهنگی مبتنی برآموزه های دینی و قرآنی  تحقق می یابد.

'جلیل دارا 'روزیکشنبه در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه اساتید،  اعضای هیأت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در انشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: قرآن و عترت جزو آموزه های دینی است که باید در سطح دانشگاهها ترویج یابد.
وی بابیان اینکه آسیب های اجتماعی و فرهنگی و نیز معضلات ناشی از آن با ترویج فرهنگ قرآنی خنثی خواهد شد؛ بیان داشت: گرایش جوانان امروز به سمت معنویت در حال افزایش است لذا باید فضاهای معنوی را گسترش داد.

او گفت: مسیر پرورش و تربیت یک جوان در فضای بین المللی این است که تمایل به معنویت خواهی در درونش رشد یابد.

وی اساتید دانشگاهها را بهترین شخصیت ها برای رشد و تعالی قرآنی در بین دانشجویان خواند و اظهارداشت: دست اندرکاران فرهنگی از مشاوره های اساتید قرآنی بهره گیرند.

وی ادامه داد: مشاوره های فرهنگی باید براساس آموزه های قرآنی باشد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل دینی و فرهنگی جوانان در رشد جامعه تاثیرگذار است؛ بیان داشت: پیشگیری از وقوع جرایم اجتماعی با تقویت آموزه های دینی محقق خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهارداشت: همه اساتید و دست اندرکاران دانشگاه باید تلاش کنند که خروجی دانشگاه متشکل از همه دانشجویانی باشد که مدتی را در محیط دانشگاهی با قرآن مانوس شده باشند.