مسابقات قرآن اساتید کشور در بابل آغاز به کار کرد

۰۱ تیر ۱۳۹۲ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۸۰۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۵
مسابقات قرآن اساتید کشور در بابل آغاز به کار کرد

سومین دوره مسابقات قرآن اساتید کشور صبح امروز شنبه، اول تیرماه 92 در دانشگاه نوشیروانی بابل آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ، سومین دوره مسابقات قرآن اساتید و اعضاء هیئت علمی  دانشگاه‌هاو موسسات آموزش عالی کشور صبح امروز شنبه، اول تیرماه 92 در دانشگاه نوشیروانی بابل آغاز به کار کرد.
در مراسم افتتاحیه این مسابقه دکتر عسکر جانعلی‌زاده، ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن خیر مقدم به –حافظان، قاریان و داوران  سومین دوره مسابقات قران اساتید کشور و تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه ، گفت:انقلاب اسلامی که توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شروع شد ودر حقیقت بارهبری مقام معظم رهبری(مدظله) ادامه می یابدو انشاالله  با طول عمر بسیار طولانی ایشان در نهایت به دست امام زمان(عج) سپرده خواهد شد.
 وی با اشاره به 31 خردادماه، ساروز شهادت مصطفی چمران وروز بسیج اساتید، افزود: چمران در حقیقت دارای شخصیتی با دو رویکرد علمی و ینی بود که با در اختیار د اشتن همه امکانات از انها دست کشید و با حضورخود در مناطق جنگی حماسه   8 ساله را پایه گذاری نمود
جانعلی‌زاده تصریح کرد: میزبانی مسابقات قرآن برای دانشگاه نوشیروانی بابل افتخاری بزرگ است و برکات و ثمرات قرآنی در فضای علمی آن منتشر می‌شود و امید است از این برکات جهت ارتقای نظام جمهوری اسلامی ایران بهره ببریم.
وی با اشاره به شرکت بیش از 500 نفر از اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌های کشور در مراحل مختلف این دوره از مسابقات، تصریح کرد: با برگزاری آزمون در رشته‌ها و مراحل مختلف تعداد یکصد نفر به مرحله کشوری سومین دوره مسابقات قران اساتید کشور راه یافتند که امروز ما افتخار میزبانی این عزیزان را داریم.
جانعلی‌زاده ضمن اشاره به بخش‌ها و رشته‌های سومین دوره مسابقات قرآن اساتید کشور، خاطر نشان کرد: در بخش شفاهی  شرکت‌کنندگان در رشته‌های ترتیل، تحقیق و  حفظ و در بخش کتبی نیز در دو رشته به رقابت با یکدیرگ می‌پردازند.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در پایان از تلاش دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقه بویژه معاونت فرهنگی و اجتماعی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله) در     دانشگاه وسایر حوزه ها ومعاونتهایی که در برگزاری این مسابقات همکاری نمودند قدردانی کرد.
معاون دفتر امور فرهنگی و اجتماعی  وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری؛
افزایش صد درصدی شرکت کنندگان در سومین دوره مسابقات قرآن اساتید کشور
معاون دفتر امور فرهنگی و اجتماعی  وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری از رشد صد درصدی شرکت کنندگان در سومین دوره مسابقات قران اساتید کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل،  محمد زنجانی ، معاون دفتر امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در مراسم افتتاحیه  سومین دوره مسابقات قرآن اساتید و اعضاء هیئت علمی  دانشگاه‌هاوموسسات آموزش عالی کشور که صبح امروز شنبه، اول تیرماه 92 در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد، با بیان اینکه ما در بستر خوان کریمانه قران نشستیم که هدایت است، گفت: قرآن روحی است که در کالبد بی‌جان آدمی دمیده تا زنده شود، قرآن رحمتی است از ناحیه رحیم رحمان و تا ظهور آن انسان کامل حضرت بقیه‌الله(عج) در محضر انسان‌ها تحقق کامل نخواهد یافت.
وی با اشاره به رشد قابل توجه در سومین دوره مسابقات قران اساتید کشور، افزود: در این دوره از مسابقات علاوه بر دانشگاه‌های دولتی، موسسات غیر انتفاعی نیز در فرآیند مسابقه افزوده شدند که موجب رشد صددرصدی تعداد شرکت کنندگان شد.
  زنجانی  ضمن اشاره به دو مرحله‌ای بودن این دوره از مسابقات در سطح دانشگاهی و کشوری، تصریح کرد: با دو مرحله‌ای کردن مسابقات بدنبال  کیفیت بالای مسابقات و کاهش هزینه‌ها بودیم که بحمدالله شاهد کیفیت بسیسار بالای این دوره از مسابقات هستیم.
معاون دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری  با اشاره به به برنامه‌های قرآنی در دست اقدام وزرات علوم، تحقیقات و فن‌آوری، اظهار کرد: مسابقه مالک اشتر ویژه اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای مهر سال جاری، مسابقه صحیفه سجادیه ، مسابقه احکام دانشجویی در دو سطح دانشگاهی و ملی،  مسابقه پایان نامه‌های دانشجویی با موضوعات جدید،  برپایی نمایشگاه بین اللملی قرآن و اختصاص غرفه‌ای ویژه وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تاسیس سرای قرآنی در دانشگاه‌ها، برگزاری مسابقات روخوانی، روان‌خوانی و مفاهیم قران ویژه دانشجویان از جمله مهم‌ترین برنامه‌‌های در دست اقدام قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.