برگزاری مراسم چهل و یکمین سالگرد درگذشت مرحوم نوشیروانی

۲۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۷۷۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۶
برگزاری مراسم چهل و یکمین سالگرد درگذشت مرحوم نوشیروانی
به گزارش روابط عمومی از سوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و موسسه خیریه نگهداری از معلولان دهنی نوشیروانی بابل مراسم چهل و یکمین سالگرد درگذشت مرحوم نوشیروانی در جوار مزار آن زنده یاد در نوشیروانکلاه برگزار گردید.
در این مراسم بعد از تلاوت قرآن مجید، احمد گلچوب فیروزجایی مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، ضمن تشکر و قدردانی از حضور دانشگاهیان، دوستداران و آشنایان و خیرین شهرستان بابل در این مراسم اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم، به راه و مسیری که انسان را به حیات طیبه و جنات تجری من تحت الانهار می رساند اشاره نموده است و آن ایمان و عمل صالح می باشد.
ایشان گفت: ایمان همان اعتقادات و باورهای قلبی و درونی انسان به خالق هستی می باشد که انسان را به نقطه ای از باور می رساند که تمامی اتفاقات عالم را در ید قدرت الهی می داند و تمامی اعمال انسان منبعث از آن می باشد.
 مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تاکید کردند عمل صالح، انسان را به عروج می رساند و به چندین نمونه از نتیجه ی اعمال صالح مرحوم نوشیروانی اشاره نمودند : دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که بیش از چهار هزار نفر در این مکتب علم آموزی می کنند و هر سال هم این دانشگاه پله های ترقی را با سرعت بالا طی می کند و این موفقیت ها در واقع نشات گرفته از ایمان و عمل صالح و نیت خیرخواهانه مرحوم نوشیروانی است.
-    مرکز خیریه نگهداری از معلولین عقب مانده ذهنی نوشیروانی بابل که مرحوم نوشیروانی هم خودش خدمت کرد و هم راه خدمت را برای دیگران باز کرد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید جلیل القدر مرحوم نوشیروانی و  تشکر و قدر دانی از حضور پرشور علاقه مندان  در این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم تجلیل و تقدیر از خیر و نیکی و صداقت و صفا و دوراندیشی است و انسان های خیر و نیکو نام هرگز نمی میرند بلکه نامشان به واسطه اعمال صالح و نیت پاکشان همیشه زنده است.
ایشان ضمن اشاره به آیه 37 سوره «ق» رمز عاقبت به خیری و بهشتی شدن را از نگاه قرآن در دو چیز دانستند: درس و عبرت گرفتن از زندگی گذشتگان و تفکر در باره ی آن و همچنین چشم و گوش بینا و شنوا داشتن.
ایشان در پایان همه ی حضار را به تفکر و اندیشه و نگاه دقیق به زندگی مرحوم نوشیروانی فرا خواند و خواستار شد تا چهره ی معنوی مرحوم نوشیروانی را نیز پر رنگ تر جلوه دهند.