مراسم گرامیداشت ایام ا... دهه فجر در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید

۱۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۷۷۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۶
مراسم گرامیداشت ایام ا... دهه فجر در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت ایام ا... دهه فجر با حضور جمع کثیری از دانشجویان، اساتید و کارمندان در مسجدالرسول (ص) دانشگاه برگزار گردید.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: ایام ا... دهه فجر را که یاد آور رشادت‌ها و دلیری‌های زن و مرد این مرز و بوم است به ساحت مقدس بقیه ا... اعظم، شهدا، امام شهدا، مقام معظم رهبری و همه ملت ایران تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
ایشان اظهار داشت: به تعبیر قرآن و اندیشه‌ی دینی ما عرصه‌ی جهان عرصه آزمایش و امتحان است و بر اساس آیه قرآن، خداوند متعال به همان اندازه نعمتی که به انسان عطا می‌فرماید او را مورد امتحان و آزمایش الهی قرار می‌دهد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: بزرگترین نعمتی را که خداوند کریم به ملت شریف ایران عطا نمود، نعمت انقلاب بود؛ نعمت احیای دین و اسلام و زنده نگه داشتن ارزش‌های دینی که حتما آزمایش این نعمت بزرگ نیز جزء بزرگترین آزمایشات الهی می‌باشد.
ایشان تکلیف و وظایف ما در برابر این نعمت عظیم را چنین بر شمرد:
1.  گرامیداشتن یاد و خاطره امام راحل؛ ا مامی که تمامی هستی و وجود خویش را فدای انقلاب، ایران، اسلام و احیای ارزش‌های الهی کرد، در حالی که امروز دشمن به شدت  با استفاده از تمامی ابزار و امکانات در مجامع عمومی و خصوصی در پی مخدوش کردن چهره‌ی امام است برای این که امام توانست دین را به فضای جامعه و زندگی اجتماعی وارد کند.
2. توجه به وحدت و پرهیز از اختلاف با استناد به کلام نورانی امام صادق (ع) که فرمود: سه خصوصیت است که اگر در ملت و گروه و جمعی که با هم هستند وجود نداشته باشد باعث می شود تا یک سری افکار توهم آمیز در ذهنشان جمع شود و دشمن را بر آن‌ها مسلط سازد که عبارت است از: ا. نسبت به هم حسادت نداشته باشند که باعث تفرقه در بینشان می‌شود. 2. با همدیگر رفت و آمد داشته باشند که باعث ایجاد انس و الفت و محبت بیشتر در بینشان می‌شود. 3. با همدیگر همکاری داشته باشند.
3. حفظ انقلاب مهمترین وظیفه ماست که امام هم در این رابطه فرمودند: حفظ انقلاب اوجب واجبات است. این امانتی که امام به دست ما داد باید در حفظ و نگهداری آن بکوشیم؛ چرا که ما در قبال آن مسئولیم. که شهدای عزیز انقلاب به صورت مکرر به آن امر مهم  تاکید و سفارش کردند.
4. پرهیز از عافیت طلبی: توجه به زندگی، ثروت، شغل و زندگی نباید به عنوان یک اصل اساسی در نظر ما جلوه کند. گرایش به دنیا یک آفت بزرگ برای انقلاب است  و یکی از مواردی که انقلاب و نظام را تهدید می کند توجه و گرایش به ظواهر دنیوی است.
حسن ختام کلام حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی روایتی از امام هادی (ع) بود که به حضرت عبدالعظیم (ع) خطاب به شیعیان فرمود: به دوستان من سلام مرا برسان و بگو که تمامی راه‌های نفوذ شیطان را در خودشان ببندند و سخن راست بگویند و امانت را ادا نمایند و جدال در امور بیهوده را کنار بگذارند و به دیدار همدیگر بروند و ابروی همدیگر را حفظ نمایند.