دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل میزبان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

۲۸ آذر ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۷۶۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۶
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل میزبان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
دکتر محمود احمدی نژاد در مراسم  رونمایی از سامانه فناوری تصفیه شیرابه زباله و بهره‌برداری از 11000 مسکن مهر استان مازندران که در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید با ابراز خرسندی از حضور در استان مازندران بیان داشت: مازندران از دیرباز مرکز و پایگاه انتشار اندیشه‌های ناب علوی و حسینی بوده است.
رئیس جمهور گفت: اگر برخی عوامل داخلی و خارجی در حال انتقام‌گیری از ملت ایران هستند، باید بدانند که مسیر حرکت ملت ایران با تحریم و نوسانات ارز متوقف نمی‌شود.
ایشان با تأکید بر اینکه مازندرانی‌ها در حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب پیشتاز هستند، خاطرنشان کرد: شهرستان بابل نیز یکی از مراکز تربیت و نشر و نمای علما و بزرگان دین بوده است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه تمام مازندران همیشه در خدمت اسلام و انقلاب بوده است، یادآور شد: در روزهای انقلاب و پس از انقلاب شاهد بودیم که مردم مازندران با تمام وجود از دستآوردهای انقلاب حراست کردند.
ایشان در بخشی دیگر از سخنانش شهدا را خط عزت و شرافت انقلاب خواندند و افزودند: با تمام وجود از دستاوردهای شهدا باید حراست کنیم.
رئیس جمهور با اشاره به رونمایی طرح تحقیقاتی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (سامانه تصفیه شیرابه های پسماندها و زباله ها) گفت: مشکل اصلی سه استان شمالی دفع نامناسب زباله است و شیرآبه‌های زباله نیز مشکلات استان‌های شمالی را بیشتر کرده است.
ایشان افزودند: زباله‌های خشک چون قابل بازیافت است دارای مشکل نیست. در قدیم از آن جایی که زندگی آپارتمان نشینی رواج نداشت کسی زباله تر تولید نمی‌کرد، اما امروزه با رواج این نوع زندگی مشکل شیرابه زباله‌ها به وجود آمده است و در واقع شیرابه معضل اصلی زباله‌هاست که زمین و محیط را فاسد می‌کند و رفع آن مدیریت بالا می طلبد.
دکتر احمدی نژاد گفت: به حول قوه الهی همکاران و محققان ما در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با یک هزینه به نسبت اندک فیلترهایی را با استفاده از فناوری نانو ساختند که شیرابه‌ها را تصفیه و به آب قابل مصرف در کشاورزی تبدیل می‌کند؛ یعنی چیز مضر و مسموم را به چیز مفید تبدیل می کند و همچنین املاح آن را خشک کرده و تبدیل به کود می‌کند.
ایشان به درخواست رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در خصوص خریداری این دستگاه توسط استانداری استان مازندران اشاره کرد و از استاندار مازندران خواست تا با خرید این دستگاه برای هر یک از شهرستان‌های استان مازندران، این استان را از این معضل بزرگ نجات دهند.
همچنین ایشان اعلام کردند: دولت مشتری و خریدار این فن‌آوری نانو است.
دکتر احمدی نژاد بیان داشت: راه عزت، راهی است که ملت انتخاب کرده است، باید ایران را بسازیم و پیشرفت علمی پایه ساختن کشور است.
رئیس جمهور به محدودیت‌های دشمنان اسلام و ایران برای کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: با وجود محدودیت‌ها، ملت ایران با پیشرفت روز افزون در حال حرکت است.
رئیس جمهور با تأکید بر این نکته که در کشورمان نیز برای اجرای عدالت با مشکلات زیادی روبرو هستیم، اضافه کرد: دشمنان نمی‌خواهند بگذارند ایران به جایگاه اصلی خود برسد، چون تمام معادلات را برهم می زند.
ایشان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام ایران همیشه در مقابله با ایران و برخورد با کشورمان اشتباه می‌کنند، گفت: تاریخ ایران از پرحادثه‌ترین تاریخ‌های دنیاست.
ایشان با اشاره به اینکه دشمنان باید بفهمند که باید مثل آدم با مردم ایران حرف بزنند، خطاب به دشمنان اسلام اظهار داشت: اگر با ایران دوستی کنید، به نفع شماست.
رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه عوامل داخلی و خارجی در حال انتقام گیری از ملت ایران هستند، بیان داشت: دشمنان باید بفهمند که حرکت ملت ایران با تحریم و نوسانات ارز متوقف نمی‌شود.
دکتر احمدی نژاد به ثبت آئین‌های عاشورایی توسط سازمان میراث فرهنگی با محوریت مازندران اشاره و اضافه کردند: چقدر خوب شد که ثبت آئین‌های عاشورایی در مازندران انجام شد.
دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه خدا انسان را برای خدایی شدن خلق کرده است، تمام عاشورا را هنرنمایی خدا دانست.
رئیس جمهور در پایان از آئین‌های عاشورایی به عنوان ظرف انتقال فرهنگ یاد کرد و گفت: تمام سرزمین ایران اسلامی عاشق آئین‌های عاشورایی هستند.