متن کامل سخنرانی دکتر جانعلی زاده رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت تشریف‌فرمایی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه

۲۸ آذر ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۷۶۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۰
متن کامل سخنرانی دکتر جانعلی زاده رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت تشریف‌فرمایی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه
با سلام و درود بر شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای علم و فناوری؛ با سلام و درود بر امام شهدا، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران؛ با سلام و درود بر مقام عظمای ولایت رهبر فرزانه انقلاب، 12 شهید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دو شهید گمنام این دانشگاه و با عرض سلام و ادب و احترام و خیرمقدم ویژه خدمت جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و هیئت محترم همراه، استاندار محترم استان مازندران، علمای محترم حاضر در جلسه، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، معاونین محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رؤسای محترم دانشگاهها، محققین، نخبگان و اعضای محترم هیأت علمی دانشگاهها و خدمت همه حضار محترم.
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، در سال 1352 تحت عنوان دانشسرای عالی توسط خیر عالی‌قدر مرحوم سیدحسین فلاح نوشیروانی و با همت و پشتیبانی حضرت آیه‌ا... روحانی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه فقید بابل تقدیم خانواده آموزش عالی استان مازندران شد. در سال 1385 با عنایت و محبت جنابعالی در دولت نهم، طی مصوبه‌ای به دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ارتقاء یافت و این امر مسئولیت تنها دانشگاه صنعتی در شمال کشور را دوچندان کرده است. برهمین اساس رفع نیازهای صنعتی استان در اولویت اصلی تحقیقات کاربردی این دانشگاه قرار گرفته است.
در اولین گام طی قراردادی بین دانشگاه و استانداری استان مازندران، سند نانوی استان تهیه گردید و در ادامه اجرای این سند نیز به عهده دانشگاه صنعتی بابل قرار گرفت. انجام این گونه فعالیت‌ها و دستاوردهای ناشی از آن، باعث شده که از سال 1387 تاکنون سه بار در نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو رتبه اول را در کل کشور به خود اختصاص دهیم. در سال 1389 نیز رتبه دوم را کسب نمودیم و در سال 1390 دستگاه تولید غشاء نانویی توسط مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر کامران دانشجو رونمایی گردید.
همان‌گونه که مستحضرید در سفر قبلی جنابعالی به استان مازندران، بحث انتقال آب به فلات میانی مطرح شده بود. دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، با توجه به دانش فنی بومی شده در دانشگاه که به سبدی از محصولات مختلف دست یافت، طی نامه‌ای رسمی مسئولیت شیرین‌سازی آب دریا را پذیرفته است. علاوه بر این خاطر شریفتان هست که حدود دو ماهه قبل دستگاه فیلتراسیون تصفیه آب در نهاد محترم ریاست جمهوری توسط جنابعالی رونمایی شد.
امروز نیز دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل این افتخار را داشته که از سامانه تصفیه شیرابه و پسماندهای ویژه آن توسط جنابعالی رونمایی نماید. این سامانه که توسط محققان پژوهشکده فناوری نانو ساخته شده قادر است که با استفاده از فناوری روز دنیا همه شیرابه زباله استان را تبدیل به آب قابل مصرف کشاورزی و حتی آب شرب نماید و بدین طریق از خطرات زیست محیطی ناشی از دفن غیربهداشتی آن جلوگیری بعمل می‌آید و نقش حیاتی در حفظ و پاکی محیط زیست استان ایفا می‌نماید.
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دارای پتانسیل ارزشمندی در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی‌های نو، پیل سوختی، هیدروفرمینگ، بِتُن با مقاومت بالا، پدافند غیرعامل و مقاوم‌سازی سازه‌ها در برابر زلزله می‌باشد و سهم قابل قبولی را در تبدیل علم به ثروت و تجاری‌سازی آن به خود اختصاص داده است، به طوری که وزیر محترم دفاع پس از بازدید خود از این توانمندی‌ها، این دانشگاه را به عنوان الگوی ارتباط موفق بین دانشگاه و جامعه معرفی نموده است.
با توجه به پتانسیل‌های علمی بسیار بالای این دانشگاه، خواهشمند است دستور فرمایید در زمینه ذیل مساعدت لازم بعمل آید.
1- مشارکت این دانشگاه در طرح‌های کلان ملی افزایش یابد.
2- طرح توسعه فیزیکی دانشگاه نیز نهایی گردد.

خدایا چنان کن سرانجام کار    تو خشنود باشی و ما رستگار