فلسفه‌ی وجودی انسان جنبه‌ی علمی و ظرفیت آموزشی اوست

۲۷ آذر ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۷۶۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۷
فلسفه‌ی وجودی انسان جنبه‌ی علمی و ظرفیت آموزشی اوست
به گزارش روابط عمومی، به مناسبت گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه  حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ناصری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی  به عنوان سخنران ویژه در مسجد الرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی در جمع دانشجویان، اساتید و کارمندان حضور یافت.
ایشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و امام شهدا و شهدای علم و فناوری، شان نزول و فلسفه ی وجودی انسان را آن جنبه‌ی علمی و ظرفیت آموزشی او دانست و گفت: انسان که اشرف المخلوقات و محور ملک و ملکوت و همه ی مخلوقات عالم است با کمک علم و دانش می تواند به رموز هستی دست یابد.
  حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ناصری خداوند را معلم  اصلی انسان‌ها دانست و گفت: اصولا ما علم غیر الهی و غیر اسلامی و غیر دینی نداریم و همه‌ی علوم به نوعی صبغه ی دینی و الهی دارند.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این که انسان غایت جهان است گفت: هر آن چه در آسمان ها و زمین است بر مدار انسان رقم خورد و انسان نیز فلسفه ی وجودیش برای عبودیت و سجود است و سجود محور وجود است.
ایشان تاکید کردند: همه ی لوازمات و ابزار و امکانات زندگی انسان بر مدار سجود است و سجود بعد مادی و خاکی ما را به سرچشمه زلال جمال و جلال و ذات اقدس الهی وصل می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ناصری گفت: فلسفه وجودی همه ی علوم آن است تا به سلوک انسان الی ا... معنا ببخشد و افزود: کسانی که سکولاریسم و تک بعد و یک سونگر شدند دچار چنان افسردگی و سرخوردگی و بحرانی شدند که راه رهایی از آن را ندارند.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بیان کردند: امروز تمامی توطئه ها و اهداف پلید دشمن به دنبال آن است تا وحدت حوزه و دانشگاه را از بین ببرد، چرا که وحدت حوزه و دانشگاه مایه عزت و شرف و افتخار و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران می شود.
ایشان در پایان، حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران را در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نشانه افتخار و عزت و موفقیت این دانشگاه در بخش های مختلف علوم و فناوری های نوین دانستند و تاکید کردند که این حضور نشانه تشکر و قدرشناسی ایشان از تلاش شما محققان و دانشجویان و اساتید ارجمند  و باعث افتخار و مباهات مردم شریف استان مازندران و شهرستان بابل می باشد.