برگزاری مراسم گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در دانشگاه

۰۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۹ کد : ۲۷۶ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۱۲۱
به گزارش روابط عمومی، به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) مراسمی با حضور دانشگاهیان در مسجدالرسول (ص ) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بین الصلاتین ظهر و عصر برگزار گردید.
برگزاری مراسم گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در دانشگاه

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی معاون مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در این مراسم با عرض تبریک و تهنیت میلاد سراسر نور و پر خیر و برکت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به روایاتی از ایشان اشاره کرده و گفت: پیامبر اکرم (ص) در اواخر عمر شان فرمودند که من نسبت به امت خود نگرانی هایی دارم و از بدترین چیزی که بعد از خودم از امتم می ترسم لقمه حرام است.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی اظهار داشت: لقمه حرام در نسل ها،  فرزندان و زندگی بسیار تاثیر گذار است. در قرآن کریم توصیه شده است که کم فروشی نکنید، کم فروشی مصادیق متعددی دارد؛ مانند کم فروشی در مال، تدریس، کار و ... و از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است که اگر شکم ها انباشته از لقمه حرام باشد، دعاها مستجاب نمی شود.

وی ضمن بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) از آرزوهای طولانی بر امت خود می ترسید افزود: گمراه شدن عالِم از دیگر نگرانی های آن حضرت برای امتش بوده است؛ چرا که در روایات آمده است: « اذا فسد العالِم فسد العالَم.»

معاون مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه، ریا در عمل، منافق چرب زبان و تبرج و جلوه گری زنان در برابر نامحرم را از دیگر نگرانی های پیامبر اکرم (ص) برشمرد و تاکید کرد:  باید موازین شرعی را رعایت کنیم؛ تا ارزش های اسلامی رشد کند و خصلت های غیراسلامی به وجود نیاید و روز به روز کم رنگتر شود.


( ۱۷۳ )