مراسم سوگواری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید

۳۰ آبان ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۷۵۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۰
مراسم سوگواری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی، مراسم سوگواری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین همراه با قرائت دعای زیارت عاشورا و مداحی و سخنرانی با حضور جمع کثیری از کارمندان و اساتید و شیفتگان راه حق در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید.
درباره زیارت عاشورا روایات فراوانی وجود دارد و ائمه معصومین و بزرگان دین به قرائت آن تاکید و سفارش زیادی نمودند. زیارت عاشورا به نوعی اعلام موضع و مشخص کردن خط فکری است و باعث پیوند معنوی با خاندان عصمت و طهارت خواهد شد و همچنین روحیه ظلم ستیزی و دوری از خط انحراف از دیگر فوائد قرائت و ارتباط با زیارت عاشوراست. این سنت حسنه الهی در طول سال در روزهای سه شنبه در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می‌گردد.
حجت السلام و المسلمین حاج آقا رمضانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: هفته اول ماه محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است و در واقع یکی از شاخص‌ها  و دلایل اصلی قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و به فرموده آن امام همام اشاره نمود که: من قیام نکردم علیه یزید مگر برای اصلاح امورات امت و دین جدم و امر به معروف و نهی از منکر.
ایشان افزود: یکی از زیبایی‌های قیام عاشورا استقلال عقیده بود و به فرمایش حضرت علی (ع) در این زمینه اشاره  کرد که فرمود: به خاطر ترس از موقعیت و کم شدن رزق و روزیتان امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: معروف آن است که از نگاه دین و عقل و شرع نیکو و پسندیده است و منکر بالعکس.
وی ضمن اشاره به آیه قرآن، امر به منکر و نهی از معروف را از نشانه‌های منافقان شمرد و افزود: امام صادق (ع) فرمود: بهترین دوست من کسی است که عیوب من را به من هدیه دهد.
 حجت السلام و المسلمین حاج آقا رمضانی اقل مراتب امر به معروف و نهی از منکر را ناراحتی قلبی از وجود منکر در اجتماع دانستند و تاکید کردند: در جامعه ای که بساط امر به معروف و نهی از منکر برچیده شود وقتی که عذابی می رسد تر و خشک نمی‌شناسد و همه مستحق عذابند.
ایشان برای بیان عظمت و اهمیت و برتری امر به  معروف و نهی از منکر در میان تمامی امور خیر به فرموده حضرت علی (ع) اشاره کردند که فرمود: تمامی کارهای خیر در برابر امر به معروف و نهی از منکر به مثابه آب دهان است در برابر آب دریا.
به گزارش روابط عمومی، این مراسم با اهدای سلام به پیشگاه مقدس امام حسین (ع) و ذکر صلوات و صرف صبحانه به پایان رسید.