رمز عید غدیر، كمال دین و اتمام نعمت در سایه ‏تداوم خط رسالت در شكل و قالب امامت‏ است

۱۰ آبان ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۷۵۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۸
رمز عید غدیر، كمال دین و اتمام نعمت در سایه ‏تداوم خط رسالت در شكل و قالب امامت‏ است
غدیر، تنها نه به عنوان «روزى تاریخى‏»، بلكه به عنوان یك ‏«عید اسلامى‏» مطرح است. عید بودن آن نیز، مراسم و سنتهاى خاصى‏را مى‏طلبد و نه تنها باید آن را عید دانست، بلكه باید آن را عید گرفت و به شادمانى پرداخت و به عنوان تعظیم شعائر دینى، آن‏را بزرگ داشت و برشكوه آن افزود، تا ارزشهاى نهفته در این روزعظیم، همواره زنده بماند و سیره معصومین(علیهم السلام) احیاگردد.
رمز عید بودن «غدیر» نیز، كمال دین و اتمام نعمت در سایه ‏تداوم خط رسالت در شكل و قالب امامت‏ بود. به فرمان پیامبر خدا(ص)مسلمانان مامور شدند «ولایت‏» را به‏ صاحب ولایت تبریك گویند و با آن حضرت بیعت كنند. رسول خدا نیز براین نعمت الهى شادمانى كرد و فرمود: «الحمدلله الذى فضلناعلى جمیع العالمین.»
حضرت رسول در روایتى ‏مى‏فرماید: «روز غدیر خم، برترین اعیاد امت من است، روزى است كه خداى‏ متعال مرا فرمان داد تا برادرم على‏بن ابى‏طالب را به عنوان ‏پرچمى هدایتگر براى امتم تعیین كنم كه پس از من به وسیله او راهنمایى شوند و آن، روزى است كه خداوند در آن روز، دین را كامل ساخت و نعمت را بر امتم به كمال و تمام رساند و اسلام را به عنوان دین، برایشان پسندید.»
فرات بن احنف مى‏گوید: به امام صادق (ع) عرض كردم: جانم فدایت!
آیا مسلمانان عیدى برتر از عید فطر و قربان و جمعه و روز عرفه ‏دارند؟ فرمود: آرى! با فضیلت‏ترین، بزرگترین و شریفترین روز عید نزد خداوند، روزى است كه خدا دین را در آن كامل ساخت و بر پیامبرش محمد (ص) این آیه را نازل فرمود: (الیوم اكملت لكم‏ دینكم و اتممت علیكم نعمتى و رضیت لكم الاسلام دینا).
به گزارش روابط عمومی، به مناسبت عید سعید غدیر، عید ولایت و امامت حضرت علی (ع) ایستگاه صلواتی جلوی درب ورودی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برپا گردید و با استقبال خوب دانشگاهیان روبرو شد. امید است كه جامعه شیعى، با اهتمام ورزیدن به عید ولایت و رهبرى، رشد خودشان را نشان دهند و با تكریم این حبل المتین ‏استوار شیعه، دین خویش را نسبت ‏به بنیادهاى اعتقادى ادا كنند.