تولید صنعتی غشاهای نانو فیلتراسیون در استان مازندران، توسط ریاست محترم جمهور رونمایی و افتتاح گردید

۱۷ مهر ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۷۴۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۲
تولید صنعتی غشاهای نانو فیلتراسیون در استان مازندران، توسط ریاست محترم جمهور رونمایی و افتتاح گردید
به گزارش روابط عمومی، در مراسمی با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری از دستگاه تولید غشاء نانو فیلتراسیون دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل رونمایی شد.
در این مراسم  همچنین دکتر نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر عسکر جانعلی زاده رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دکتر محسن جهانشاهی رییس پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه و دکتر احمد رحیم پور عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و جمعی از کارشناسان و فعالان حوزه فناوری نانو حضور داشتند.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، در پی شناسایی توانمندی موجود علمی در حوزه فناوری نانو و غشاء در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری مأموریت علمی انجام این طرح را به پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه واگذار نمود. این پروژه طی سال‌های 1388 تاکنون در سه فاز آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و راه‌اندازی خط تولید صنعتی انجام شده و در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به بهره‌برداری رسید.
نانوفیلترهای ساخته شده از مرکز علوم غشایی دانشگاه لون بلژیک تأییدیه دریافت نموده و مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت. این تأییدیه خاطر نشان نمود که نانوفیلترهای ساخته شده کاملاً جدید و منحصر بفرد بوده و از نمونه‌های تجاری مارک آمریکایی بهتر عمل می‌نمایند.
بدین ترتیب غشاهای نانوفیلتراسیون در دنیا از انحصار آمریکا، آلمان و ژاپن خارج شده و همچنین محصولاتی از این طرح تولید گردید که نمونه خارجی نداشته و کاملاً بومی و ایرانی با کیفیت بهتر می‌باشند. همچنین قیمت تمام شده این محصولات به مراتب از نمونه‌های مشابه خارجی کمتر می‌باشد.
نکته حائز اهمیت دیگر  این که ساخت تمام دستگاهها و تجهیزات این خط تولید توسط متخصصین داخلی می‌باشد. این طرح در پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل انجام شده و مجری آن آقایان دکتر محسن جهانشاهی و دکتر احمد رحیم‌پور بوده‌اند که با همکاری دانشجویان ارشد و دکترای پژوهشکده فناوری نانو و همکاران دانشکده‌های مختلف دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل انجام شده و الگوی مناسبی از ورود دانشگاه به صنعت و تجاری‌سازی محصولات می‌باشد.
روابط عمومی دانشگاه این افتخار ارزشمند را به کلیه دانشگاهیان تبریک عرض می‌نماید.