آزمایشگاه لیزر در دانشکده علوم پایه دانشگاه صنعتی بابل راه اندازی می شود

۱۷ مرداد ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۷۴۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۶
آزمایشگاه لیزر در دانشکده علوم پایه دانشگاه صنعتی بابل راه اندازی می شود

رییس دانشکده علوم پایه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از راه اندازی آزمایشگاه لیزر در آینده نزدیک در این دانشکده خبر داد.

دکتر 'بهرام محمد زاده' در حاشیه بازدید از آزمایشگاهها و کلاسهای درس دانشکده علوم پایه دانشگاه صنعتی بابل اظهارداشت: این دانشکده هم اکنون دارای آزمایشگاههای فیزیک پایه یک، پایه دو، شیمی و نئروسایس می باشد.

وی بااشاره به اینکه دانشکده علوم پایه دارای 21 عضو هیات علمی و بورسیه می باشد؛ ادامه داد: این دانشکده در رشته ریاضی محض در مقطع کارشناسی ارشد هم اکنون با تعداد 20 دانشجو مشغول فعالیت می باشد.

وی ضمن بیان این مطلب که در خواست راه اندازی رشته ریاضی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد به وزارت علوم داده شده است؛ گفت: تعدادی از دانشجویان در ترم تحصیلی جدید در رشته فیزیک این دانشکده مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی بیان کرد: با حمایت ریاست دانشگاه، در سال گذشته مبلغ 600 میلیون ریال برای تجهیز آزمایشگاههای شیمی عمومی و فیزیک دانشکده علوم پایه هزینه شده است.

'محمدزاده' یادآورشد: در طی بازدید از دانشکده علوم پایه، آزمایشگاهها و کلاسهای درس مقررشد برخی از آزمایشگاههای دیگر  تجهیز و کلاسهای درس نیز به امکانات پیشرفته آموزشی از قبیل اسپلیت، ویدئوپراژاکتور و غیره مجهز شود.

وی افزود: امیدواریم با احداث پروژه مجتمع کلاسها که هم اکنون شروع شده است بسیاری از مشکلات فضای مورد نیاز دانشکده علوم پایه برطرف شود.

رییس دانشکده علوم پایه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در خاتمه از حضور دکتر 'جانعلی زاده' رییس دانشگاه و دیگر همکاران در این بازدید یک روزه قدردانی کرد.

92273