آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی دانشکده عمران برای سال تحصیلی جدید آماده می شوند

۱۰ مرداد ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۷۴۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۵
آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی دانشکده عمران برای سال تحصیلی جدید آماده می شوند

رییس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی دانشکده عمران برای سال تحصیلی جدید آماده می شوند.


دکتر 'حمید رضا توکلی' در حاشیه بازدید از ساختمان کلاسهای دانشکده مهندسی عمران و آزمایشگاههای مرتبط با آن طی گفت و گویی اظهارداشت: دانشکده مهندسی عمران از قدیمی ترین  دانشکده این دانشگاه است که در حال حاضر دارای شش گروه تخصصی با  25 عضو هیات علمی و 13 بورسیه در مقطع دکتری می باشد.

وی ادامه داد: براساس سند چشم انداز توسعه دانشگاه، در آینده نزدیک تعداد گروه تخصصی این دانشکده به 12 گروه تخصصی و  اعضای هیات علمی آن به حدود 50  نفر افزایش خواهد یافت.

وی یادآورشد: دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی بابل دارای حدود یک هزار دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد که علاوه بر دارا بودن توانمندی های بالای علمی موجود در دانشکده، با نگاه به افزایش پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی، نیاز به تقویت فضاها و امکانات آموزشی و پژوهشی دارد.

به گفته 'توکلی'، رشته مهندسی عمران اولین رشته در شاخه علوم مهندسی است و حوزه کاربردی این رشته در عرصه های مختلف زندگی مردم نمایان است و دارای کاربردهای زیادی می باشد.

این دکتری مهندسی زلزله کاربردهای رشته عمران را در برنامه ریزی، طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی، پل ها، تونل ها، شریانهای حیاتی از قبیل راه، شبکه آب و فاضلاب،گاز، برق، مخابرات و نیز سازه های خاص اعم از سدها، پالایشگاهها، بنادر، اسکله ها، سکوهای نفتی و غیره برشمرد که با توجه به لرزه خیزی کشور ایران، طراحی و اجرای درست پروژه های مذکور، تنها با تربیت متخصصین توانمند میسر نیست.   

   رییس دانشکده مهندسی عمران همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه بیان کرد: در راستای آماده سازی دانشکده ها برای شروع سال تحصیلی جدید با اهتمام ویژه ریاست دانشگاه و با حضور معاونین و مدیران دانشگاه و کارشناسان واحدهای عمرانی و خدماتی، بازدیدی در حوزه دانشکده مهندسی عمران انجام شد.

وی افزود:  فضای آموزشی می بایست برای سال تحصیلی جدید آماده می شد لذا تمرکز در ارتقاء کیفیت کلاسها، امکانات آموزشی در ساختمان کلاسهای مهندسی عمران و نیز 9 آزمایشگاه این دانشکده از جمله اهداف این بازدید بوده است.

وی ضمن بیان این مطلب که آزمایشگاه سازه، ژئوتکنیک، مصالح ساختمانی، بتن، هیدرولیک، آب و فاضلاب، نقشه برداری، قیرو آسفالت و محیط زیست از آزمایشگاههای 9 گانه دانشکده مهندسی عمران می باشد؛ گفت: این دانشکده همچنین نیاز به آماده سازی و تجهیز مرکز تحقیقات مهندسی زلزله و ژئوتکنیک لرزه ای و نیز آزمایشگاههای قیر و آسفالت به صورت تخصصی می باشد.

'توکلی'، تجهیز برخی از کلاسها به ویدئو پروژکتور و اسپلیت، نقاشی دیوار کلاسها، خرید صندلی به تعداد مورد نیاز هرکلاس و تعمیرات جزیی و سرویس امکانات موجود، ساماندهی فضای سبز جلوی ساختمان دانشکده مهندسی عمران را برای آغاز سال تحصیلی جدید،  از جمله مصوبات  این بازدید خواند.

وی ایجاد امکانات مناسب برای حضور اعضای هیات علمی، سرپرست آزمایشگاهها و دانشجویان دوره دکتری  در اتاق های داخل آزمایشگاه را از دیگر مصوبات در طی بازدید از دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی بابل برشمرد.

رییس دانشکده عمران، در خاتمه از دکتر 'جانعلی زاده'، مجموعه مدیریت دانشگاه و دیگر عوامل مرتبط تشکر و قدردانی نمود و گفت: امیدواریم براساس تلاشی که صورت می پذیرد فضایی مناسب، با نشاط و مطلوب برای دانشجویان در سال تحصیلی جدید فراهم شود.

92273