ترور دانشجویان نخبه، سرعت تحقیقات و پژوهش کشور را تحت الشعاع قرار نخواهد داد

۰۸ مرداد ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۷۴۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۴
ترور دانشجویان نخبه، سرعت تحقیقات و پژوهش کشور را تحت الشعاع قرار نخواهد داد

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بااشاره به ترور دانشجوی نخبه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: ترور دانشجویان نخبه، سرعت تحقیقات و پژوهش کشور را تحت الشعاع قرار نخواهد داد. 


دکتر 'عسکر جانعلی زاده' در حاشیه بازدید یک روزه  از خوابگاههای دانشجویی دانشگاه صنعتی بابل بابیان اینکه این دانشجوی  نخبه در حال تدوین پایان نامه و مشارکت علمی در مجامع بین المللی از طریق نوشتن مقالات مختلف بود؛ اظهارداشت:روند سرعت بخشی به تحقیقات علمی همچنان در راس فعالیت های دانشگاههای کشور قرار دارد.


وی افزود: دشمنان قسم خورده انقلاب همه توان خود را بکار گرفتند تا سرعت پژوهش و تحقیقات علمی را به خیال خام خودشان متوقف کنند ولی براساس تجارب قبلی و هدایت و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری این بار نیز به قوت الهی شکست خواهند خورد.

این چهره دانشگاهی بیان کرد: پیشرفت زیاد جمهوری اسلامی ایران در شاخه های مختلف علمی اعم از انرژی هسته ای، سلولهای بنیادی، انرژی های نو و غیره  فاصله را آنچنان نسبت به کشورهای خاورمیانه و در مقیاس بزرگتر جهانی زیاد کرده است که این نوع تحرکات هیچگاه در پیشرفت جمهوری اسلامی تاثیر گذار نخواهد بود.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری یادآورشد: اقتدار علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی تضمین کننده اقتدار ملی ما است و دانشمندان جوان همچنان سکوهای ترقی را یکی پس از دیگری فتح خواهند کرد.

'جانعلی زاده'در ادامه جایگاه دانشجویی در جامعه را ارزشمند خواند و بیان کرد: رویکردهای برنامه پنجم توسعه کشور همراه با دغدغه های مقام عالی وزارت، با حساسیت و جدیت خاصی در جهت رفع مشکلات فرهنگی و رفاهی در خوابگاههای دانشجویی در سرلوحه کارهای دانشگاه قرار دارد و یکسان سازی از نظر سرویس دهی به دانشجویان را با جدیت ادامه خواهیم داد.

به گزارش روابط عمومی، رییس دانشگاه پس از بازدید یک روز کاری کامل از خوابگاههای دانشجویی، رهنمودهای لازم را به حوزه های معاونت دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی، حوزه های ستادی معاونت اداری و مالی ارایه داد و مقرر شد این امر تا روزهای شروع ترم تحصیلی جدید ادامه یابد بطوریکه تمهیدات لازم برای فراهم کردن فضای لازم برای انجام امورات آموزشی و تحقیقاتی برای اقشار مختلف دانشگاهی و به خصوص دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی فراهم گردد.

92273