بانک اطلاعاتی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاههای مازندران تدوین شد

۲۲ خرداد ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۷۱۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۶
بانک اطلاعاتی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاههای مازندران تدوین شد

کارشناس مسئول آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران خبر داد: بانک اطلاعاتی دانشجویان شاهد و ایثارگر  دانشگاههای استان مازندران تدوین شد و تاکنون تعداد زیادی از دانشجویان با مراجعه به بنیاد شهید شهرستانها و یا دفاتر شاهد و ایثارگر دانشگاهها ثبت نام کردند.


'احمد اسدی طوسی' در نشست با کارشناسان امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاههای شهرستان بابل در دانشگاه نوشیروانی تصریح  کرد: به همه دانشجویان توصیه می شود در ارایه اطلاعات شخصی و تحصیلی درست در این بانک اطلاعاتی اقدام کنند.


وی بیان کرد: از ترم های بعد تمام مزایای دانشجویان شاهد و ایثارگر از طریق بانک اطلاعاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به حساب دانشجویان پرداخت می شود و در صورت عدم ارایه اطلاعات صحیح در این بانک کلیه مزایای دانشجویان حذف خواهد شد.


وی اضافه کرد: طبق مصوبه جدید، دانشجویی که در طول دوران تحصیل یک بار مشروط شود، 50  درصد، دو ترم 75 درصد و سه ترم مشروط شود از لیست دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاهها حذف و هیچگونه مزایایی به آنها تعلق نخواهد گرفت.


وی در ادامه بیان داشت: طرح معتمدین معین به همه دانشگاهها ابلاغ شده که بر اساس آن کانون ایثار در اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر تشکیل شود.


'اسدی طوسی' با اشاره به اینکه آیین نامه دانشجویان شاهد و ایثارگر کاربردی شود؛ گفت: نقل و انتقال این قشر از دانشجویان طبق دستورالعمل وزارت علوم با هماهنگی دانشگاههای مبدا و مقصد تسهیل گردد.


وی همچنین ضمن بیان این مطلب که هزینه خوابگاههای دانشجویان بومی که مسافت محل سکونت زندگی آنها بیش از 50 کیلومتر از محل تحصیل فاصله دارد و نیز دانشجویان غیر بومی پرداخت می شود؛ اظهارداشت: فرزندان جانباز بالای 75 درصد و نیز فرزندان شاهد با ارایه مدرک به بنیاد شهید و امور ایثارگران، از این مزیت برخوردار خواهند شد.


وی همچنین ضمن بیان این مطلب که فرزندان جانباز 25 الی 49 درصد تنها در یک مقطع از تحصیل می توانند از سهمیه قبولی در کنکور استفاده کنند؛ خاطرنشان ساخت: فرزندان جانباز بالای 50 درصد، شاهد و آزاده می توانند در همه مقاطع تحصیلی و در هرمقطعی یک بار از سهمیه قبولی در کنکور استفاده کنند.


وی در ادامه نیز از بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خواست تا در مورد اعطای سهمیه ای ویژه برای بورس تحصیلی دانشجویان به بنیاد شهید استانها توجهی ویژه شود.


کارشناس مسئول آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در ادامه بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون مبلغ 200 میلیون ریال برای هزینه های بینه علمی دانشجویان، اساتید مشاوره، کمک هزینه، ارتقاء معدل و غیره به حساب دانشجویان امور شاهد و ایثارگر دانشگاهها واریز شد.


وی ایجاد اعتماد برای تقویت روحیه و انگیزه تحصیلی دانشجویان را لازم دانست و گفت: پرداخت 50 درصد از هزینه سفرهای سیاحتی و زیارتی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاهها نیز پرداخت می شود.


'اسدی طوسی'پیگیری برای پرداخت حق الزحمه کارشناسان امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاهها، ارسال بموقع کارنامه تحصیلی دانشجویان به بنیاد شهید و امور ایثارگران، نشست های ترمی با این قشر از سوی مسئولین و غیره را خواستار شد.

92273