ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از اهداف استانداری مازندران است

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۶۸۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۱
ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از اهداف استانداری مازندران است

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از اهداف استانداری مازندران است و دانشگاه صنعتی بابل به عنوان تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور باید مورد حمایت قرار گیرد.

مهندس 'سید عیسی هاشمی' شنبه در جلسه شورای ادارای شهرستان بابل در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: در توسعه و گسترش فیزیکی دانشگاه مصوباتی را در طرح توسعه فیزیکی داریم که  برای توسعه دانشگاه 50 هکتارمترمربع  زمین در مرزن آباد بابل مهیا کردیم که در حال انجام است.

وی در ادامه همچنین یادکرد: استان مازندران دارای سه میلیون نفر جمعیت ، 24 هزار کیلیومتر مربع وسعت و نیز در بعد آموزشی 230 هزار دانشجو می باشد که از این تعداد 30 هزار نفر آن در شهرستان بابل تحصیل می کنند.


وی ادامه داد: بابل  یک هزارو 600 کیلیومترمربع  وسعت دارد که یک ششم وسعت این استان را در بردارد.

وی همچنین ضمن بیان این مطلب که مازندران از نظر نیروی انسانی در ردیف اول کشور قرار دارد؛ اظهارداشت: 
در استان مازندران 20 هزارمیلیارد ریال  پروژه در دست اجرا شده است  که در شهرستان بابل کمربند جنوبی است که ترافیک ملی و استانی را از خود عبور می دهد .

وی بیان کرد: خطوط ریلی در شهرستان بابل مصوب شده است که این  شهرستان را از شرق به غرب استان متصل می کند.

 وی خاطرنشان ساخت: همچنین کمربند ی رامسر به طول 11 کیلومتر به مرحله نهایی رسیده است که با اجرای این پروژه تغییرات زیادی در بخش صنعتی، تولید و توسعه راهها اتفاق می افتد.


هاشمی بابیان اینکه  از جمله مشکلات نیمه تمام کمربنید مرکز استان را از دیگر مشکلات مازندران برشمردو گفت: محمود احمدی نژاد در سفر به استان مزاندران بارها تسریع این پروژه را به استانداران وقت تذکر داده است اما اعتباراتی که به این پروژه تخصیص می یابد با نیازهای پروژه همخوانی ندارد.


وی افزود:استان مازندران متعلق به مازندران نیست و این استان  دارای سه میلیون جمعیت است اما در پایان  هفته و در شرایط عادی این رقم به پنج میلیون نفر می رسد  و در واقع با توجه به  ارایه خدمات ملی ، در برخورداری از منابع ملی کم بهره است.

92273