وزیر علوم: دانشگاهها باید سرچشمه فرهنگ اسلامی باشند

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۶۸۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۸
وزیر علوم: دانشگاهها باید سرچشمه فرهنگ اسلامی باشند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بایبان اینکه دانشگاهها باید سرچشمه فرهنگ اسلامی باشد؛ گفت:  اگر در دانشگاهها مسایل فرهنگی و تربیتی مد نظر نباشد به سرمنزل مقصود نخواهند رسید.

دکتر'کامران دانشجو' روز شنبه در جلسه شورای ادارای شهرستان بابل در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: باید یاد بگیریم بعد از ورود به دانشگاه دید فرهنگ اسلامی از دانشجویان تراوش کند و  دانشگاه باید تبلور علمی و دانش باشد که این علم و دانش ابزاری برای تعالی محسوب شود.

وی بیان کرد: مشارکت دختر پسر در دانشگاها یک فرصت است ولی به هیچ عنوان اجازه اختلاط به سبک غربی به دانشجویان را نخواهیم داد.

دانشجو بیان کرد: شان انسان آزادی مطلق نیست بلکه شان انسان باید و نبایدی  است که اگر آن را از انسان بگیریم به آزادی مطلقی که حیوانات دارند، می رسیم.

وی  خطاب به مسئولان تصریح کرد: آن قدر که دلتان برای جاده و پروژه های عمرانی می سوزد به فکر آموزش استان و شهرستان باشید و برای هزینه کردن دانشگاهها صدقه ای فکر نکنید و همانطور که برای دانشگاه اهمیت می دهید به فکر تعلیم و تربیت باشید.

وی خاطرنشان ساخت: شهرستان بابل با تقدیم 1700 شهید مقام اول را در زمینه تعداد شهداء، جانبازان و ایثارگران را دارد و خدمت به این مردم باعث افتخار است.

'دانشجو' این را هم گفت که اگر دانشگاهها در مسیر درست حرکت نکنند دانشمندی  تحویل جامعه می دهند اما دانشمندانی ضد اسلامی که در تعارض با فرهنگ جامعه است اما نیاز جامعه ما دانش جهت دار است .

وی بابیان اینکه انقلاب یک امر مستمر است؛ گفت: انقلاب  امری نیست که 32 سال قبل اتفاق افتاده است  در حالیکه ما 32 سال است که در انقلاب هستیم.

وی با اشاره به اینکه  موتورمحرک انقلاب در صحنه بودن مردم است و مردم باید چشمشان به انگشت اشاره ولی امر باشد؛ بیان کرد: اگر قرار است که انقلاب مسیررا درست طی کند و به آرمانها و اهدافی که مد نظر است برسد باید بدانیم هیچ مسیری نمی تواند ما را به آرمانها برساند جز پیروی بی قید و شرط از ولایت فقیه باشد و این به معنی تعطیلی عقل نیست بلکه ولایت را برمبنای عقل پذیرفته ایم.

وی ادامه داد: باید حواسمان جمع باشد که از ولایت جلوتر حرکت نکنیم بلکه با پیروی از منویات ایشان به سرمنزل مقصود رهنمون شویم.

وی همچنین یاد کرد: دانشگاه تنها متعلق به وزارت علوم نیست  و برای ایجاد تحول و اصلاح در دانشگاه همه مردم و مسئولین باید پای این کار بیاستند .

 وزیر علوم  تصریح کرد:  اگر قرار بود دانش بصورت مطلق باعث تعالی شود و انسان را به سرمنزل مقصود برساند الان می بایست آمریکا از دید همه دنیا به این هدف رسیده باشد در حالیکه  همه معتقدند که دولتمردان آمریکا منفورترین دولتمردان جهان هستند و اگر آمریکا این دانش را نداشت آیا می توانست در افغانستان ، فلسطین و هیروشیما چنین جنایاتی را برا ه بیاندازد ؟!

وی در ادامه همچنین با بیان اینکه دانش جهت دار نیاز امروز جامعه است؛ اظهارداشت:  اگر علم و دانش در مسیر خلقت، ابزاری برای تعالی نشود و تنها ابزاری برای سلطه بر مردم باشد، دچار مشکل می شود.

وزیر علوم  یادکرد: نگاه اصلی دانشگاهها غیر از رسیدن به پیشرفت و دستاورد به توسعه های علمی تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد است و تلاش براین است که انسان از نوع جهان بینی توحیدی و اسلامی تربیت شود .

'دانشجو' با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی براینکه از تحریم های اقتصادی نمی ترسیم، بلکه از این در هراسیم که جوانان ما را به نوع غربی تربیت کنند، گفت: در این صورت وظیفه داریم  دانشگاه را به سمت مسیر اسلامی سوق دهیم.


92273