آزمون ملی فناوری نانو شمال کشور در دانشگاه صنعتی بابل برگزار شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۶۷۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۸
آزمون ملی فناوری نانو شمال کشور در دانشگاه صنعتی بابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، آزمون ملی  فناوری نانو شمال کشور صبح امروز جمعه با حضور 120 تن از دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه صنعتی بابل برگزار شد.

ستاد ويژه توسعه فناوري نانو ریاست جمهوری، در راستاي اهداف ترويجي و آموزشي تدوين شده در سند راهبرد 10 ساله فناوري نانو کشور، اقدام به برگزاري مسابقه ملی فناوری نانو در حوزه تجهيزات شناسايي و ميکروسکوپي کرده است.

اين مسابقه با همکاري کارگروه ترويج و آموزش عمومي ستاد ويژه توسعه فناوري نانو ریاست جمهوری و شبکه آزمايشگاهي فناوري نانو کشور در حال برگزاری است.

هدف اين مسابقه ارزيابي ميزان آشنايي دانشجويان و پژوهشگران با مفاهيم پايه فناوري نانو و تجهيزات آناليز و شناسايي مورد استفاده در تحقيقات اين فناوري نوین است.

از آنجا که پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه صنعتی (نوشیروانی) بابل تنها پژوهشکده فناوری نانو در شمال کشور است و نیز به دلیل عضویت آن در شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو کشور و کارنامه درخشان این پژوهشکده و همکاری و همدلی مسئولین تلاشگر دانشگاه، دانشگاه صنعتی (نوشیروانی) بابل به عنوان تنها حوزه آزمون ملی فناوری نانو در شمال کشور (استان گیلان، مازندران، گلستان) جهت برگزاری اولین آزمون ملی فناوری نانو از سوی ستاد ويژه توسعه فناوري نانو ریاست جمهوری انتخاب شد.

اين مسابقه در دو مرحله‏ ی تئوري و عملي برگزار خواهد شد در مرحله تئوری از داوطلبان، آزمون ترکيبي (چند گزينه‏ اي و تشريحي) در دو دفترچه مجزا به عمل آمده است که سوالات دفترچه اول مربوط به مفاهيم و مقدمات فناوري نانو در سطح متوسط و نيمه تخصصي بوده و سوالات دفترچه دوم مربوط به تجهيزات شناسايي و آناليز مواد در سطح نيمه تخصصي بود.

همچنین در مرحله عملي از داوطلباني که نمره حد نصاب را در مرحله تئوري کسب کرده ‏اند، براي حضور در دوره آموزشي عملي دعوت بعمل مي‏ آيد که در اين دوره با حضور اساتيد متخصص تجهيزات ميکروسکوپي به صورت عملي و کارگاهي برگزار خواهد شد و بعد از اتمام دوره آموزشي، آزمون عملي به عمل مي‏آيد.

زمان برگزاری آزمون عملی را از طریق سایت nano.ir 'سایت ستاد نانو' ریاست جمهوری اعلام خواهد شد.

به برندگان نهايي، جوایز نقدی و نیز اعتبار مالي براي دريافت خدمات آناليز از آزمايشگاههاي عضو شبکه آزمايشگاهي فناوري نانو، مجوز تدريس در دوره‏هاي آموزشي تجهيزات مورد حمايت ستاد و معرفي به مراکز عضو شبکه آزمايشگاهي براي قرار گرفتن در اولويت جذب اهداء خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی، این آزمون صبح امروز جمعه همزمان در پنج نقطه کشور برگزارشد.

92273