احمد خاتمي: روحانيت محكم در مقابل حركات ضد ارزشي و فتنه گران جديد خواهد ايستاد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۶۷۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۷
احمد خاتمي: روحانيت محكم در مقابل حركات ضد ارزشي و فتنه گران جديد خواهد ايستاد

عضو مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه موقت تهران گفت: روحانيت به فضل خدا،محكم در مقابل حركات ضد ارزشي وفتنه گران جديد خواهد ايستاد.

 
آيت الله 'سيد احمد خاتمي' شامگاه پنجشنبه در گنگره بزرگداشت علامه سعيدالعلما و ملا محمداشرفي در بابل ، افزود : علما با كسي تعارف ندارد و روحانيت همراه ومدافع نظام است .

وي روحانيت را زبان دين دانست و اظهار داشت : اعتقاد مردم به مهدويت اعتقادي پولادين است و عده اي اندك نمي توانند با اعتقادات مسلم مردم در باره مهدويت بازي كنند .

آيت الله خاتمي وظيفه روحانيون را حفاظت از دين و جلوگيري از كجروي ها و انحرافات داست و بيان داست : روحانيت وظيفه پاسداري از شعائر و ارزش هاي ديني را برعهده دارد و در مقابل انحرافات و كجروي ها محكم مي ايستند .

وي با اشاره به فتنه سال 88 ، اضافه كرد: هم اكنون انقلاب و نظام اسلامي در اوج قرار دارد و روحانيت نمي گذارد دوباره فتنه گران به صحنه بيايند .

امام جمعه موقت تهران افزود : اين افراد در پي جدايي دين از سياست، كودتاي مخملي و نظام ضد ولايي بودند كه با روشنگري عالمان و روحانيون اين فتنه خنثي شد.

وي جايگاه سعيد العلما را در قله رفيع فقاهت و علم اصول دانست و بيان داشت : رسالت مداري ، احساس وظيفه، حضور در صحنه، عشق به اهل بيت، عدالت محوري و ساده زيستي از ويژگي هاي برجسته اين دو عالم بزرگوار است.

امام جمعه موقت تهران مبارزه با گروه هاي منحرف و ضاله را از ديگر ويژگي برجسته علامه سعيدالعلما اعلام كرد و افزود: اين عالم بزرگوار در مقابل بدعت و انحرافات ايستادگي كرد .

 
وي اظهار داشت: نسل جوان بايد با پيشينه افتخار آميز خود آشنا شود و اينگونه كنگره ها مكاني مناسب براي تحقق اين موضوع است.

آيت الله خاتمي اين مجلس باشكوه را نمادي از تهاجم فرهنگي داست و فرهيختگان حوزوي و دانشگاهي گردهم جمع شدند تا از اين دو عالم رباني، خدوم، فقيه گمنام تجليل شايسته اي به عمل آورند.

كنگره ملي بزرگداشت علامه سعيد العلما مازندراني و علامه ملامحمد اشرفي صبح روز پنجشنبه با حضور آيت الله محمد صادق لاريحاني رييس قوه قضاييه و حجت السلام و المسلمين محمدي گلپايگاني رييس دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعي از شخصيتهاي حوزوي دانشگاهي و محققين در دانشگاه نوشيرواني بابل آغاز به كار كرد.

محمد سعيد از مشاهير علماي قرن سيزدهم، فقيه نامدار، مجتهد و عالم برجسته معروف به سعيد العلماي بارفروشي مازندراني (ره) است كه درحدود سال 1187 هجري قمري در بابل ديده به جهان گشود.

آن عالم فرزانه، پس از گذراندن تحصيلات مقدماتي در ايران عازم نجف اشرف شد و در كنار شيخ مرتضي انصاري (ره) از محضر استاد فرزانه حضرت آيه الله العظمي ملا محمد شريف العلماء آملي (ره) بهره برد.

ملا محمد اشرفي ، شيخ زين العابدين مازندراني و محمد زمان مازندراني از عالمان وارسته بزرگ اين خطه از جمله شاگردان اين عالم هستند .

مرحوم سعيدالعلماء پس از يك عمر خدمت و مجاهدت و تقوا ، سرانجام در سن 83 سالگي و درسال 1270 هجري قمري دار فاني را وداع گفته و به ديار ابدي شتافت و در بابل مدفون گرديد.

حاج ملامحمد فرزند ملامحمدمهدي معروف به علامه محمد اشرفي از مفاخر بزرگ مكتب ما در اوايل قرن چهاردهم هجري قمري است و اين عالم بزرگوار در هيجدهم ماه رجب 1220 هـ.ق در روستايي از توابع هزار جريب مازندران (شهرستان نكا) متولد شد.

علامه اشرفي پس از تحصيل نزد برخي از علماي بهشهري ، براي فراگيري علوم به بابل رفت و به حضور مرحوم سعيد العلماء كه در مقام علمي بر همگان مزيت داشتند ، مشرف شد.

اين عالم بزرگوار داراي تاليفاتي است و علاوه بر رساله علميه ، كتابهايي همچون ، حيات جاويد ( 2 جلد ) ، اسرار الشهاده ، مصباح الهدي في شرح عروه الوثقي ( 2 جلد ) از تاليفات ايشان است .

 
اين عالم رباني در سال 1315 هـ.ق در بابل جهان فاني را به درود گفت و پيكر پاك ايشان در شهر در كنار مسجد جامع بابل به خاك سپرده شد.

92273