رييس قوه قضائيه: دشمنان مي خواهند محور عقيدتي، اعتقادي و نورانيت شيعه را آلوده كنند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۶۷۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۷
رييس قوه قضائيه: دشمنان مي خواهند محور عقيدتي، اعتقادي و نورانيت شيعه را آلوده كنند

رييس قوه قضائيه با بيان اينكه امام زمان (عج) محور ارادت شيعيان جهان است گفت: دشمنان مي خواهند اين محور را كه محور عقيدتي، اعتقادي و نورانيت شيعه است،با حرفهاي دنيوي آلوده كنند.

آيت الله ’ محمد صادق آملي لاريجاني’ روز پنجشنبه در كنگره ملي سعيدالعلما در بابل افزود: دشمنان مي خواهند مقولاتي نظير مليت گرايي افراطي را در جامعه ترويج دهند.

وي كه در جمع شخصيت هاي فرهنگي، حوزوي و دانشگاهي شركت كننده در اين كنگره در دانشگاه صنعتي نوشيرواني شهرستان بابل سخن مي گفت افزود: نبايد ترويج معيارهاي ديني به ترويج كوروش و هخامنشيان تبديل شود در حاليكه اول مسلمان و بعد ايراني هستيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به توزيع لوح فشرده تحت عنوان نزديك بودن ظهور در جامعه اشاره كرد و اظهارداشت: اين لوح فشرده پر از مطالب كذب و نسبت هاي خلاف شرع اسلام است و بزرگان ديني، شخصيت هاي حوزوي و فرهنگي با دادن پيامهاي متعدد خواهان برخورد با اين گونه فعاليت ها شده اند.

رييس قوه قضائيه سپس به ترويج عرفان هاي كاذب در دوران اصلاحات اشاره كرد و بيان داشت: عده اي با ترويج عرفان هاي كاذب و دروغ پردازي در كشور قصد داشتند به جامعه اينگونه القا كنند كه دين در زندگي اجتماعي و سياست و توسعه اجتماعي اقتصادي كشور كارساز نيست.

آيت الله ’آملي لاريجاني’ بيان داشت: هم اكنون نيز همچنان عده اي با ترويج عرفان هاي كاذب و موضوعات انحرافي همچون جن گيري و رمالي كه با معارف و شعائر ديني ما مغاير است قصد تضعيف اسلام و نظام اسلامي را دارند.

وي تصريح كرد: دين اسلام مبتني بر معارف و ارزشهاي اسلامي است و اين گونه حرف هاي پوچ و بي اساس هيچگونه جايگاهي بين مردم مسلمان ندارد.

وي خطاب به حاضرين در اين كنگره گفت: قوه قضائيه در حد وظايف ذاتي و ديني خود عمل خواهد كرد و ضروريست شخصيت هاي حوزوي و ديني در مقابله با اين گونه موضوعات بي اساس و پوچ ايستادگي كنند.

رييس قوه قضائيه همچنين به موج بيداري مردم مسلمان در منطقه اشاره كرد و بيان داشت: موج بيداري اسلامي نشات گرفته از ارزشها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي بوده و در جهان فراگير شده است و نبايد با طرح موضوعات بي اساس و انحرافات پوچ فرصتي براي دشمنان اسلام فراهم شود.

’آملي لاريجاني’ همچنين با اشاره به برگزاري كنگره ملي ’ سعيد العلما’ افزود: برگزاري اين گونه كنگره ها موجب تبيين ديدگاهها و نظرات علماي دين و حوزه در ترويج فرهنگ اسلام ناب محمدي (ص) خواهد شد.

وي حضور مردم و مسوولان را در برگزاري هرچه بهتر كنگره ها و همايش هاي پاسداشت چنين عالمان رباني بسيار موثر دانست و از آن به عنوان نوعي عبادت ياد كرد و گفت: اين گونه پاسداشت ها براي زنده نگه داشتن شان و منزلت يك عالم مجاهد و خستگي ناپذير كه عمر خود را صرف اعتلاي دين اسلام كرده امري واجب است.

وي علماي دين همچون سعيد العلما را مجاهداني نستوه و خستگي ناپذير دانست و گفت: بايد همه ما قدر و منزلت اين مجاهدان را بدانيم.

كنگره ملي بزرگداشت علامه سعيد العلما مازندراني و علامه ملامحمد اشرفي صبح امروز با حضور آيت الله محمد صادق لاريحاني رييس قوه قضاييه و حجت السلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رييس دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعي از شخصنيت هاي حوزوي دانشگاهي و محققين در دانشگاه نوشيرواني بابل آغاز به كار كرد .

محمد سعيد از مشاهير علماي قرن سيزدهم ، فقيه نامدار ، مجتهد و عالم برجسته معروف به سعيد العلماي بارفروشي مازندراني (ره) است كه درحدود سال 1187 هجري قمري در بابل ديده به جهان گشود.

آن عالم فرزانه، پس از گذراندن تحصيلات مقدماتي در ايران عازم نجف اشرف شد و در كنار شيخ مرتضي انصاري (ره) از محضر استاد فرزانه حضرت آيه الله العظمي ملا محمد شريف العلماء آملي (ره) بهره برد.

ملا محمد اشرفي ، شيخ زين العابدين مازندراني و محمد زمان مازندراني از عالمان وارسته بزرگ اين خطه از جمله شاگردان اين عالم هستند .

مرحوم سعيدالعلماء پس از يك عمر خدمت و مجاهدت و تقوا ، سرانجام در سن 83 سالگي و
درسال 1270 هجري قمري دار فاني را وداع گفته و به ديار ابدي شتافت و در بابل مدفون گرديد.

حاج ملامحمد فرزند ملامحمدمهدي معروف به علامه محمد اشرفي از مفاخر بزرگ مكتب ما در اوايل قرن چهاردهم هجري قمري است و اين عالم بزرگوار در هيجدهم ماه رجب 1220 هـ.ق در روستايي از توابع هزار جريب مازندران (شهرستان نكا) متولد شد.

علامه اشرفي پس از تحصيل نزد برخي از علماي بهشهري ، براي فراگيري علوم به بابل رفت و به حضور مرحوم سعيد العلماء كه در مقام علمي بر همگان مزيت داشتند ، مشرف شد.
اين عالم بزرگوار داراي تاليفاتي است و علاوه بر رساله علميه ، كتابهايي همچون ، حيات جاويد ( 2 جلد ) ، اسرار الشهاده ، مصباح الهدي في شرح عروه الوثقي ( 2 جلد ) از تاليفات ايشان است .

اين عالم رباني در سال 1315 هـ.ق در بابل جهان فاني را به درود گفت و پيكر پاك ايشان در شهر در كنار مسجد جامع بابل به خاك سپرده شد.

92273