نشست مسئولین دانشگاه با برخی از برادران اهل تسنن

۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۵ کد : ۲۶۷ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۵۲۱
به گزارش روابط عمومی، به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت، نشست صمیمی ریاست دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاون ایشان، معاون فرهنگی اجتماعی، مدیر گروه معارف و مسئول کانون بسیج اساتید با برخی از برادران اهل تسنن برگزار شد.
نشست مسئولین دانشگاه با برخی از برادران اهل تسنن

دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این نشست صمیمانه گفت: برگزاری چنین جلسات، سنت حسنه ای است که در مجموعه دانشگاه در راستای گسترش تعامل بیش از پیش و همدلی و وحدت برپا می گردد.

وی تاکید کرد: نامگذاری یک هفته در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته وحدت؛ ایده ای برجسته و ممتاز است که نشان از اهمیت این موضوع و جایگاه آن در انسجام بخشی در بین ارکان نظام اسلامی دارد.

دکتر واثقی امیری تاکید کرد: اتحاد و همدلی رمز پیروزی در هر کاری است. اگر مجموعه ای به موفقیت ها و افتخارات بزرگی دست می یابد، نشان از اتحاد و یک دستگی اعضای آن مجموعه دارد و نمونه بارز آن اتحاد ملت مسلمان ایران در حماسه 8 سال دفاع مقدس است.

وی افزود: به حمدالله اتحاد، همدلی، صمیمت در مجموعه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بی نظیر است. اختلاف سلیقه به ازای هر فرد در جامعه وجود دارد، این تعامل و همدلی است که انسان ها را در راستای دستیابی به اهداف مشترک یاری می کند و دانشگاه نیز دستیابی به افتخارات و دستاوردهای بین المللی و ملی خودش را مرهون همدلی و همت همه ارکان مجموعه اعم از دانشجویان، اساتید و کارمندان است و حضور همکارانی از اهل تسنن در پست های مدیریتی دانشگاه، بیانگر همین همدلی و وحدت می باشد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکترحسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با اشاره  به آیه 103 سوره آل عمران گفت: بسیاری از مفسران، محتوای اصلی این آیه را دعوت به اتحاد و مبارزه با هر گونه تفرقه میان مسلمانان دانسته‌اند. می‌توان محور وحدت در دیدگاه قرآن را توحید و در مرتبه دیگر دین اسلام دانست. قرآن کریم، پیامبر(ص) را به سوی اهل کتاب می‌فرستد و از آنان برای پیوستن به شعار توحید و جدایی از غیر او دعوت می‌کند، قرآن کریم وجود پیامبر(ص) را محورى براى همبستگى و یگانگى مسلمانان می‌شناسد(آل عمران/ ۱۵۹)، همچنین مراجعه به سنت حضرت را راه‏کارهایى براى ایجاد و حفظ یگانگى معرفى کرده است، «فَإِن تَنازَعْتُمْ فِى شَىْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِ لَى اللَّهِ وَالرَّسُول». (نساء/ ۵۹). این آیه یادآور می‌شود که اگر در امری اختلاف پیدا کردید، به خدا و رسول او رجوع کنید.

وی افزود: قرآن می‌خواهد جامعه مسلمانان برتر از دیگران باشد، «ولا تهنوا ولاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین» (آل عمران ۱۲۹) و ایمان، ملاک برتری قرار گرفته است. مگر ایمان چه می‌کند؟ ایمان ملاک وحدت، رکن شخصیت و تکیه‌گاه استقلال و موتور حرکت جامعه اسلامی است. نزاع و اختلاف، عامل انهدام کیان و شخصیت جامعه اسلامی است در جای دیگر می‌فرماید، «ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم» با یکدیگر نزاع نکنید و اختلاف نداشته باشید که سست و ضعیف خواهید شد و خاصیت خود را از دست خواهید داد، جدال و اختلاف، کیان و شخصیت جامعه اسلامی را منهدم می‌کند. ایمان اساس دوستی و وداد و ولاء مؤمنان است.

در ادامه جلسه هر یک از حاضران در جلسه به نکاتی در این زمینه اشاره کردند.