سال جهاد اقتصادی مدیر یت مصرف کاغذ در حوزه وزارت علوم باید فرهنگ سازی شود

۳۱ فروردین ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۶۳۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۳
سال جهاد اقتصادی مدیر یت مصرف کاغذ در حوزه وزارت علوم باید فرهنگ سازی شود

مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن بیان این مطلب که در سال جهاد اقتصادی باید مدیریت مصرف اصلاح شود؛ یادکرد:  مصرف بی رویه کاغذ و برخی از اقلام دیگر به خصوص در حوزه وزارت علوم باید فرهنگ سازی شود.


'اصغر زارعی'در جلسه هیات رییسه دانشگاه صنعتی بابل افزود: تنها می توان با ابزار آلات رایانه ای و الکترونیکی از تولید کاغذ و مصرف بی رویه جلوگیری کرد.

مدیرکل حراست وزارت علوم ادامه داد: همچنین با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و با رعایت مصرف بهینه سوخت، روزانه 20 میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه جویی شده است.


وی عملکرد دولت در سال همت مضاعف  و کار مضاعف را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: سیاست دولت در هدفمندکردن یارانه ها یک حرکت ارزشمند بوده که بدنبال خود بازتاب جهانی را به همراه داشته است.


وی ادامه داد:اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها می تواند یک الگوی مناسبی برای دیگر کشورهای اسلامی محسوب شود.


وی در ادامه خاطرنشان ساخت: رشد علمی ایران 18 برابر رشد علمی متوسط جهانی است که براین اساس کشورمارتبه نخست تولید علم را در سال 2010 به خوداختصاص داده است.

وی بیان داشت: نامگذاری سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب از جهت افزایش تولید در راستای دانش و فناوری، رشد اقتصادی و استقلال ایران اسلامی دارای اهمیت می باشد.


مدیرکل حراست وزارت علوم همچنین در ادامه اظهارداشت: آموزش عالی باید مشکلی از مشکلات صنعت و اقتصاد را مرتفع و در بخش دفاعی باید راهگشا باشد.


وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با درایت سال جاری را سال جهاد اقتصادی نامگذاری کردند که همه باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش مضاعف داشته باشند.


'زارعی' حرکت و هوشیاری ملت ایران در کنار وحدت را رمز موفقیت در برابر ترفندهای بیگانگان برشمرد و تصریح کرد: برای اینکه کشورمان همواره در مقابل تحریکات مختلف دشمنان مقاوم باشد همه باید منویات مقام معظم رهبری رابه عنوان رمز پیروزی سرلوحه کار خود قرار دهند.


مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادکرد:تبعیت از ولایت فقیه رمز پیروزی بر دشمنان و اصلی ترین محور تحولات و پیروزی های بزرگ کشورو جهان است.

92273