تفاهم نامه همكاري‌ بین سازمان صنایع دفاع و دانشگاه صنعتي بابل منعقد شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۶۳۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۰
تفاهم نامه همكاري‌ بین سازمان صنایع دفاع و دانشگاه صنعتي بابل منعقد شد

به گزارش روابط عمومی، تفاهم نامه همكاري‌ بین سازمان صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه صنعتي نوشیروانی بابل منعقد شد.

رییس دانشگاه صنعتی بابل طی گفت و گو یی اظهارداشت: این قرارداد به منظور گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی در راستای اجرایی کردن آیین‌نامه همکاری سازمان یافته بخش دفاع با دانشگاه‌ ها منعقد شده است.

دکتر' عسکر جانعلی زاده' بیان کرد: دانشگاه نوشیروانی با توجه به پتانسیل‌های موجود علمی، پژوهشی و آموزشی خود در حوزه‌های الکترونیک و مخابرات، مکانیک و هوافضا، عمران و سازه، مواد و مهندسی شیمی، نانو فناوری، مواد پرانرژی، پدافند غیرعامل و انرژی‌های پاک، انجام پژوهش و مطالعات علمی در زمینه‌های مذکور که در بخش دفاع کاربرد عمومی و تخصصی خواهند داشت را در دستور کار و برنامه‌های پژوهشی دانشکده‌ها و مراکز پژوهشی دانشگاه قرارداده و سرفصل‌ها و موضوعات مرتبط در حوزه‌های مذکور را در تعامل با سازمان تعیین و به اجرا در می‌آورد.

وی یادآورشد: دانشگاه با ارایه خدمات در زمینه‌های علمی، مدیریتی و لجستیکی به سازمان، امکان بهره‌گیری بخش دفاع از توانمندی‌های پژوهشی، آموزشی و صنعتی موجود در مراکز دانشگاهی، علمی، پژوهشی و صنعتی داخل و خارج از کشور را با رعایت تمهیدات و ملاحظات لازم فراهم می کند.

'جانعلی زاده' خاطرنشان ساخت: دانشگاه ضمن معرفی قطب‌های علمی، پتانسیل‌ها، توانمندی‌ها و پروژه‌های خاتمه یافته و در دست اجرای موفق با گرایش دفاعی نسبت به تعیین محورهای پژوهشی مورد علاقه همکاری و اعلام آن به سازمان اقدام می کند.

وی اظهارداشت: دانشگاه صنعتی بابل و سازمان صنایع دفاعی در راستای برنامه‌ریزی در جهت جلب همکاری نخبگان و بهره‌برداری از ایده‌های نوآورانه ایشان، استفاده از مکانیزم‌های مختلف مانند برگزاری مسابقات علمی و همایش‌های ملی و بین‌المللی مورد نیاز بخش دفاع را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

وی افزود: دانشگاه با هدایت توانمندی نخبگان در جهت حل مسایل علمی بخش دفاع، زمینه لازم را برای به کارگیری آنان در حوزه‌های مورد نیاز دفاعی فراهم کرده و مؤسسه نیز از برگزاری مسابقات و همایش‌های علمی و طرح‌های نوآورانه دفاعی نخبگان حمایت می کند.

رییس تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور بیان کرد: دانشگاه آمادگی دارد تا پروژه‌های کارشناسی ارشد و دکترای دانشجویان را به سمت حل مسایل مورد نیاز بخش دفاع هدایت کرده و سازمان نیز در این زمینه همکاری لازم را درخصوص حمایت مالی از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و اعطای پژوهانه به رساله‌های دکتری به عمل می‌آورد.

وی ادامه داد: سازمان صنایع دفاع نیز در تعامل با نیروهای مسلح و صنایع دفاعی با همکاری دانشگاه پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز بخش دفاع در حوزه‌های تخصصی را تعریف تا پس از ارزیابی و سیر مراحل قانونی با انعقاد قراردادهای مستقل فی‌مابین سازمان و دانشگاه به اجرا درآیند.

وی بیان کرد: سازمان از زمینه‌های تخصصی دانشگاه درخصوص مشاوره‌های علمی و تخصصی و نظارت بر اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در دست اجرای بخش دفاع بهره‌گیری می کند

این چهره علمی یادکرد: دانشگاه و سازمان همکاری‌های همه جانبه در زمینه تولید و توسعه دانش فنی مورد نیاز صنایع دفاعی و سایر حوزه‌های مورد علاقه به عمل آورده و از نتایج حاصله براساس قراردادهای مشخص به نسبت سرمایه‌گذاری، بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: سازمان و دانشگاه در تجهیز و تکمیل آزمایشگاه‌های تخصصی به نحوی که در پژوهش‌های مرتبط با صنایع دفاع فعالیت خواهند داشت، از محل قراردادهای پژوهشی منعقده فی‌مابین اقدام خواهند کرد.

'جانعلی زاده'مدت اعتبار این موافقت‌نامه از زمان امضاء و مبادله را به مدت سه سال عنوان کرد و بیان داشت: این تفاهم نامه پس از انقضاء با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی، این انعقاد قرار دادنامه با حضور سردار 'سید مصطفی خدایی' از سوی سازمان صنایع دفاعی و دکتر'عسکرجانعلی زاده 'رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل منعقد شده است.
 

92273