سردارخدایی: پژوهشكده ها بايد حلقه هاي واسط بين صنعت و دانشگاهها در سال جهاد اقتصادي باشند

۲۸ فروردین ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۶۳۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۴
سردارخدایی: پژوهشكده ها بايد حلقه هاي واسط بين صنعت و دانشگاهها در سال جهاد اقتصادي باشند

معاون تحقيقات و توسعه فناوري سازمان صنايع دفاعي كشور با تاكيد بر لزوم وجود حلقه هاي واسط بين دانشگاه و صنعت همانند پژوهشكده ها كه طرحهاي تحقيقاتي را به نمونه هاي مهندسي تبديل مي كند، گفت : پژوهشكده ها بايد حلقه هاي واسط بين صنعت و دانشگاهها در سال جهاد اقتصادي باشند

سردار ’مصطفي خدايي’ در نشست با رييس و ديگر مسوولين دانشگاه صنعتي بابل افزود: اگر گلچيني از تخصص ها در كنار هم در دانشگاهها و سازمان صنايع دفاعي شكل گيرد، در اين صورت كاربردي كردن تحقيقات و طرحها و تبديل آن به محصول آسان تر انجام خواهد شد.

وي یاد کرد: بايد پروژه ها مطابق با نياز كشور در دانشگاهها شكل گيرد و براساس آن فعاليت ها از تئوري پردازي تا توليد محصول را در برگيرد كه در چنين شرايطي اين ارتباط پايدار و مفيد خواهد شد.

سردار 'خدايي'به فعاليت هاي بازرگاني سازمان صنايع دفاعي اشاره كرد و يادآورشد: فعاليت هاي اين سازمان تنها منحصر به بخش نظامي نيست و اكنون در بخش بازرگاني نيز تلاش مناسبي دارد.
 
وي دفاتر طراحي سازمان صنايع دفاعي را مهم دانست و گفت: امسال 10 دفتر طراحي را بايد در سازمان ايجاد كنيم كه در صورت شكل گيري اين دفاتر مي توانيم از توانمندي هاي دانشگاه و صنعت بهره بيشتري ببريم.

در ادامه اين جلسه رييس دانشگاه صنعتي بابل نيز با اشاره به برخي گسستگي ها بين دانشگاه با صنعت، گفت: تحقيقات كاربردي از سياست ها و اولويت هاي وزارت علوم در دانشگاههاست.

دکتر’عسكر جانعلي زاده’ اظهارداشت : اگر از مسايل مربوط به انعقاد قراردادها و نيز ديگر بخشهاي اوليه ارتباط دانشگاه و صنعت با سرعت بيشتري بگذريم ، استمرار و پيگيري مناسبي در زمينه كاربردي كردن پروژه ها خواهيم داشت.

به گزارش روابط عمومی، در این نشست جمعی از معاونین، مدیران و کارشناسان سازمان صنایع دفاع و دانشگاه صنعتی بابل حضور داشتند که هرکدام نظرات و پیشنهادات را برای ارتباط صنعت و دانشگاه ارایه دادند.

همچنین این مسئولین سازمان صنایع دفاع نیز از طرحهای پیل سوختی، آزمایشگاه نانو بیوتکنولوژی، آزمایشگاه هیدرولیکی و غیره دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بازدید کردند.

92273