اردوی دانشجویی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور راه اندازی شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۶۳۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۳
اردوی دانشجویی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور راه اندازی شد

رییس دانشگاه صنعتی بابل از اعزام اردوی راهیان نور دانشجویان در فصل تابستان به مناطق عملیاتی غرب کشور با مرکزیت این دانشگاه و بسیج دانشجویی خبر داد.
 
دکتر 'عسکر جانعلی زاده' طی گفت و گو یی بیان کرد: این پیشنهاد به دلیل استقبال گرم دانشجویان در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه نوشیروانی مصوب شد که از امسال راهیان نور غرب کشور با هماهنگی دانشگاههای غرب برای اقامت و ارایه تسهیلات اقامتی راه اندازی می شود.

وی خاطرنشان ساخت: دانشجویان دانشگاه نیز پیشنهاداتی را برای نهادینه کردن فرهنگ سفر به راهیان نور ارایه دادند و آن اعزام علاقمندان به راهیان نور غرب کشور در فصل تابستان بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه در سالجاری یک گروه دانشجویی راهیان نور با محوریت بسیج دانشجویی و نیز اساتید دانشگاه با محوریت بسیج اساتید به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند؛ گفت:  امسال همچنین برای نخستین بار بسیج  دانشجویی با موضوعات مربوط به راهیان نور جلسات مختلفی را با روسای دانشگاه و استاندار مازندران برگزار کردند.
 
 وی یادآورشد: خوشبختانه برنامه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اردوی راهیان نور به صورت منسجم و از قبل تعیین شده بود به طوریکه جلسه ستاد راهیان نور در بخش دانشجویی  با محوریت بسیج دانشجویی به صورت مستقل برگزارشد.
 
 این چهره دانشگاهی با اشاره به اینکه امیدواریم به یمن تعداد  شهدا در کشور بتوانیم اعزام دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب را داشته باشیم؛ بیان کرد: دانشگاه صنعتی بابل توانست به تعداد سه اتوبوس برای دانشجویان پسر و یک اتوبوس برای دانشجویان دختر در 19 اسفند ماه سال گذشته به مدت هشت روز اعزام زایران را به این مناطق مقدس داشته باشد.
 
وی افزود: اردوی راهیان نور از محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه نوشیروانی آغاز و به یادمان شهدای شلمچه ختم شده است.
 
 وی ضمن بیان این مطلب که از لحاظ مالی و اجرایی سهم دانشگاه نوشیروانی بابل 100 میلیون ریال برای راهیان نور بسیج اساتید دانشگاه بوده است؛ اظهارداشت: مبلغ 500 میلیون ریال در مصوبات شورای فرهنگی برای اردوی راهیان نور دانشجویان اختصاص یافت.
 
وی در ادامه به حضور اساتيد و دانشگاهيان در مناطق عملياتي جنوب اشاره كرد و خاطرنشان كرد: در عرصه جنگ نرم و چالش‌هاي جديد اين وظيفه قشر دانشگاهي است كه با سازماندهي و شناسايي نقاط ضعف و قدرت در كشور، در جهاد عليه جنگ نرم شركت و تهديدات را به فرصت تبديل كنند، اين امر سبب مي‌شود كه اين عزيزان با وجود مشغله‌هاي كاري و علمي‌اي كه دارند به اين مناطق آمده و علاوه بر بيعت با شهدا، سعي در اشاعه فرهنگ شهدا در كشور داشته باشند.
 
وی اعزام اساتید دانشگاههای استان مازندران را به اردوی راهیان نور به همراه خانواده ها یشان و با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی بابل برای هماهنگی های لازم یادکرد.
  
'جانعلی زاده' در ادامه همچنین با اشاره به اینکه دانشجویان در سنینی قرار دارند که تعداد زیادی نتوانستند دوران جنگ را درک کنند؛ گفت:  همین دانشجویان با درایت و دوراندیشی توسط مقام معظم رهبری به افسران جنگ نرم معرفی شدند.
 
وی یادکرد: امروز دانشجویان نیازمند شدید به آشنایی ابعاد مختلف دفاع مقدس می باشند و اردوی راهیان نور بهترین وسیله برای دانشجویان است که با آن حال و هوای ایثار و فداکاری رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی آشنایی بیشتری داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه برگزاري اردوهاي راهيان نور يكي از مهم‌ترين و تاثيرگذارترين راه‌هاي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن است؛ ادامه داد: به بركت خون شهدا ايران، جوانان به درجات رفيع علمي رسيده‌اند و اين خود گوياي اين است كه نسل جوان امروز به آرمان‌هاي انقلاب و راه شهدا وفادار هستند و با شناخت ارزش‌هاي دفاع مقدس به موفقيت‌هاي بزرگي دست مي‌يابند.
 
وی پیشنهاد کرد: یکی از بهترین و ارزشمند ترین راهها برای بیمه کردن کشور و جلوگیری از هجمه های دشمنان، حضور جوانان در راهیان نور و اعزام به مناطق عملیاتی می باشد که این موضوع باید از سوی وزارت علوم، مسئولین کشوری و استانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
این مقام ارشد دانشگاه با اشاره به اینکه از طریق اقتدار ملی می توانیم امنیت ملی خود را تضمین کنیم؛ یادآورشد: در دوران هشت  سال دفاع مقدس نشان دادیم که با مقاومت و جانفشانی می توانیم کشور عزیزمان را با اعتماد بنفسی که در جوانان وجود دارد، از گزند استکبار در امان بداریم .
 
رییس دانشگاه صنعتی بابل تصریح کرد: در همه عرصه ها به دشمنان نشان دادیم که اگرتمام   استکبار جهانی دست بدست هم دهند، نمی توانند در مقابل ایران ایستادگی کنند و اگر این اعتماد بنفس در دانشجویان و در راستای مجهز کردن خودشان به علم و فناوری تقویت شود می توانند ایران را از جهت علمی خودکفاء کنند.
 
'جانعلی زاده'بیان کرد: فرهنگ اردوی راهیان نور باید نهادینه شود چرا که  ظرفیت اردوگاهها زیاد است و بستر اسکان موقت در مناطق عملیاتی مهیا می باشد و  دانشگاهها نیز از امکانات دانشگاهی استفاده می کنند.
 

92273