اساتید دانشگاهها با بینش عمیق خود پیام شهدا را انتقال دهند

۲۳ فروردین ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۶۲۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۲
اساتید دانشگاهها با بینش عمیق خود پیام شهدا را انتقال دهند

رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاههای مازندران بابیان اینکه راهیان نور، زمینه ساز تحقق ارزش های اسلامی در جامعه است؛ گفت: اساتيد دانشگاه‌ها يكي از دلسوز‌ترين و ارزشي‌ترين افراد جامعه هستند كه با بينش عميق خود مي‌توانند پيام شهدا را به مردم منتقل كنند.

دکتر' سید نورزاد نبوی' طی گفت و گو یی در دانشگاه صنعتی بابل یادآورشد:
راهیان نور یک حرکت فرهنگی، معنوی همراه با  بصیرت است که خوشبختانه چند سالی است که در کشور ما رواج یافته و امروز به یک امر مهم در کشور و دستگاهها تبدیل شده است.
 
وی ادامه داد: امسال همانند سالهای گذشته چندین بار نشست ستادی مرتبط با اردوی راهیان نور ویژه اساتید دانشگاهها در استان برگزار شد که براساس آن دانشگاههای دولتی، آزاد، صنعتی نوشیروانی بابل و  استانداری به همراه دانشگاههای بزرگ استان در بخش حمل و نقل و ترابری، از لحاظ مالی، تهیه بسته های فرهنگی و غیره  همکاری کنند.
 
وی بابیان اینکه در سالجاری اعزام راهیان نور بسیج اساتید به مناطق عملیاتی جنوب دو برابر افزایش داشته است؛ اظهارداشت: این اعزام در سه مرحله در روزهای26 بهمن ماه ، 27 اسفند سال گذشته و نیز در سوم فروردین ماه سالجاری اتفاق افتاده است.
 
وی افزود: در بخش اساتید دانشگاههای استان 330 نفر به مدت پنج روز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده بودند که امیدواریم با پیگری ها زمینه اعزام اساتید دانشگاههای استان مازندران را به مناطق عملیاتی غرب نیز مهیا کنیم.
 
 وي در ادامه به نقش برپايي اردوهاي راهيان نور در زمينه خنثي‌سازي تهاجم فرهنگي دشمن به ويژه در ميان جوانان اين مرز و بوم اشاره كرد و عنوان داشت: همه ساله تعداد زيادي از زایران كاروان‌هاي راهيان نور را جوانان تشكيل مي‌دهند كه اين حركت خود ضربه محكمي به دشمنان اسلام است‌.
 
وی هدف از حضور استادان دانشگاه در يادمان‌هاي دوران دفاع مقدس، تعميق فرهنگ ايثار و شهادت عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش عمده‌ دوران دفاع مقدس در تاريخ کشور و تأثيرگذاري آن و همچنين زنده نگه داشتن واقعيت‌هاي غرورانگيزي که جوانان اين مرز و بوم در هشت سال دفاع پيروزمندانه‌ ايران اسلامي در برابر کشورهاي متجاوز خلق کردند، ديدار و بازديد از اين مناطق ضروري است.
 
وی ادامه داد: امیدواریم امسال را که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به نام جهاد اقتصادی مزین شده است، با تلاش و پشتکار بیشتر همراه با جهاد علمی بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان بیکار ننشسته اند؛ تصریح کرد: اعزام كاروان‌هاي راهيان نور به مناطق عملياتي نقش موثري در انتقال حقايق و ارزش‌هاي دفاع مقدس دارد و ترفندهای بیگانگان را نابود خواهد کرد.

وی در ادامه از خادمان راهیان نور، روسای دانشگاههای آزاد و دولتی در برنامه های مختلف ازجمله دکتر 'جانعلی زاده' رییس  دانشگاه نوشیروانی بابل به عنوان پرچم دار حرکت راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب قدردانی کرد.
 
'نبوی' ضمن ارایه این مطلب که راهیان نور یک حرکت فرهنگی در امتداد راه شهداست؛ تصریح کرد: امیدواریم چنین ایده ای را در دانشگاههای دیگر ترویج ببخشیم و با توجه به استقبال خوبی که از دانشجویان و اساتید مد نظر است بتوانیم درغرب استان توشه سفر داشته باشیم.
 
رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاهها مازندران یادآورشد: در حال حاضر تعداد یک هزارو 24 استاد بسیجی در استان مازندران وجود دارد که امیدواریم در زمینه جنبش نرم افزاری در راستای جهاد اقتصادی قدم برداریم و این مهم جز با تفکر بسیجی محقق نخواهد شد.
 
 92273