انرژی هسته ای و نانو تکنولوژی دو بال پرواز جهاد اقتصادی است

۲۰ فروردین ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۶۲۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۳
انرژی هسته ای و نانو تکنولوژی دو بال پرواز جهاد اقتصادی است

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بابیان اینکه انرژی هسته ای یکی از الزامات اقتصادی در سال جهاد اقتصادی است؛ گفت: انرژی هسته ای و نانو تکنولوژی همانند دو بال پرنده برای جهاد اقتصادی است.

 دکتر'عسکر جانعلی زاده' ضمن بیان تبریک به مناسبت 20 فروردین ماه روز ملی انرژی هسته ای به همه دانشگاهیان و ملت شریف ایران اسلامی طی گفت و گویی تصریح کرد: بی‌شک فناوری هسته‌اى، یک نوآوری است که باید با جدیت مضاعف مسئولان به شکوفایی نهایی برسد و چرخ‌دنده‌های چرخه سوخت هسته ای در کشور، یکی پس از دیگری به حرکت درآید.

وی با اشاره به اینکه اهميت كسب اين فن آوري موجب جهش علمي در همه زمينه‌هاي علمي و صنعتي در كشورمان شده است؛ ادامه داد: مسئولين و مردم ايران اسلامی تلاش دارند تا ذره‌اي از حق خود براي دستيابي به انرژي هسته‌اي كوتاه نيايند چرا كه رهبر معظم انقلاب، انرژي هسته‌اي را يك نياز و ضرورت و جزيي از پيشرفت علمي ايران مي‌دانند.

 وی یادآورشد: امروز نقشه و ترفندهاي دشمنان در رسيدن ايران اسلامي به قله هاي رفيع علم و فناوري به بن بست رسيده است.
 
این مقام ارشد دانشگاه گفت: قدرت هاي جهاني  مي خواهند اين فناوري هسته اي تنها در انحصار آنها باشد و براي رسيدن به اين هدف خود نيز سعي دارند افكار عمومي جهان را بر عليه ايران اسلامي تحريك كنند.

وی خاطرنشان ساخت: رسیدن به این مرحله از دانش روز با وجود محاصره شدید اقتصادی از سوی غرب، نمایانگر اراده ملت همیشه سربلند ایران برای فتح قله‌های علمی و رسیدن به استقلال بی‌قید و شرط است.

'جانعلی زاده' افزود: جمهوري اسلامي ايران توانسته است با تولید انرژی صلح آمیز هسته ای اعتماد جهانيان به ویژه جهان اسلام را جلب كند، چرا که رژیم صهیونیستی همواره سعی کرده است که از بمب اتمی مخرب برای نابودی بشر استفاده کند.

رییس دانشگاه صنعتی بابل اظهارداشت: امروز یکی از دلایل بیداری اسلامی مردم منطقه دستیابی جمهوری اسلامی در کمال استقلال به انرژی هسته ای بومی بوده است و ایران  تنها کشور اسلامی است که با خودباوری علمی با نظامی اسلامی  به انرژی هسته ای دست یافته است . 

 وی ادامه داد: با همه این وجود که ایران در تحریم بسر می برد اما بدلیل اعتماد بنفس بالا و همت مضاعف به این خودباوری بدون اتکا به کشورهای بیگانه به اهداف خود رسیده است.

 وی دانشجویان را در سال جهاد اقتصادی به نوآوری در صنعت انرژی هسته ای فرا خواند و افزود: تنها با انرژی های پاک می توان در سال جهاد اقتصادی به اهداف عالیه مردم و نظام دست یافت.

رییس دانشگاه صنعتی بابل در خاتمه ابراز کرد: امیدواریم با همدلی و تعامل بتوانیم در سال 1390 با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که به سال جهاد اقتصادی مزین شده است، روز به روز بر شکوفایی، سربلندی، عزت و غرور ملت ایران بیافزاییم.

92273