جهان پهلوان حبیبی: نوشیروانی قهرمان قلبهای یتیمان بود

۲۳ اسفند ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۶۲۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۲
جهان پهلوان حبیبی: نوشیروانی قهرمان قلبهای یتیمان بود

یکی از پهلوانان کشتی مازندران گفت: نوشیروانی قهرمان قلبهای یتیمان بود.

جهان پهلوان' امامعلی حبیبی' در مراسم سي و نهمین سالگرد درگذشت سيد حسين فلاح نوشيرواني در جوار مزار آن مرحوم ضمن بیان خاطره ای کوتاه از لحظه های با هم بودن با مرحوم نوشیروانی یاد کرد و افزود: در یکی از روزها به همراه این خیر بزرگ در مجتمع کودکان بی سرپرست بودیم که زمزمه ای از داخل بچه ها بلند شد و او را پدر صدا می زدند.


وی ادامه داد: یکی از این کودکان با زبانی جذاب و ملیح به شادروان سلام کرد و به او نزدیک شد و گفت بابا! دوست دارم با هم اسب بازی کنیم؟ که مرحوم نوشیروانی وی را بوسید و با وی بازی مورد نظرش را انجام داد که به شدت موجب تعجب حاضرین شد.


وی گفت:نوشیروانی، حضرت علی(ع) را دوست می داشت و شیوه زندگی ائمه اطهار را در پیش گرفته بود.


وی با اشاره به اینکه فرهنگ ورزش را باید در جامعه نهادینه کنیم؛ بیان کرد: باید فرهنگ مردانگی، انسانیت و شرف را در بین جوانان ترویج دهیم که این عمل رشد فکری و جسمی را به همراه خواهد داشت.


وی در ادامه همچنین به اهمیت فرهنگ پهلوانی در ورزش تاکید کرد و خواستار تاسیس موزه مدال های فرهنگی و ورزشی قهرمان و پهلوانان در کشور شد.


وی در تشریح خانه موزه مدال ها گفت: در این خانه مدال های بدست آمده همراه با فرهنگ پهلوانی و ایثار هموطنان قهرمان به نمایش گذاشته می شود تا جوانان راه پیشکسوتان عرصه فرهنگی و ورزشی را که همان راه شهداست، در پیش بگیرند.


در ادامه همچنین مدیر گروه معارف دانشگاه صنعتی بابل با بیان اینکه مرحوم نوشیروانی اهل عمل بود؛ گفت: در آیات الهی توجه زیادی به فرهنگ انفاق و خیرات شده است.
حجة الاسلام 'سید حسن آقا بابایی' تصریح کرد: در ترویج فرهنگ خیرات همه انسانها باید از همدیگر سبقت بگیرند چرا که اسلام دین عمل است و انسان با اعمال خویش باید مسیر کمال را طی کند.


همچنین سرپرست روابط عمومی دانشگاه نوشیروانی بابل نیز در این مراسم ضمن قدردانی از همه حاضرین در بزرگداشت سي و نهمین سالگرد درگذشت سيد حسين فلاح نوشيرواني، اظهارداشت: متاسفانه شخصیت مرحوم نوشیروانی برای جامعه خوب شناسانده نشده است.


'احمد گلچوب' یادآورشد: حضور شما در این مراسم نشانگر آن است که با گذشت قریب به 40 سال از در گذشت این خیر بزرگ به عنوان یک الگو و اسوه در جامعه، هنوز یاد و خاطره وی در دلها زنده است.

به گزارش روابط عمومی، 23 اسفندماه مصادف با سالروز درگذشت خیر بزرگ مرحوم نوشیروانی است که تاسیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یکی از بزرگترین اقدامات این خیر بزگ ملی محسوب می شود.

روحش شاد و یادش گرامی باد

92273