هفت روز خاموشی

۲۴ دی ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۵۶۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۷
هفت روز خاموشی

به نام آنکه منتظر بازگشت بندگانش است و خداوند خطاب به حضرت داوود (ع) فرمود :'اگر آنان که از من روی برتافتند، می دانستند که چقدر مشتاق دیدارشان هستم ، هر آینه از شوق جان می سپردند'

هفت روز است که دکتر فرید حسینی زاده این دانشمند بزرگ هوافضا به شوق دیدار حضرت حق از این دنیا کوچ کرد و از میان ما را رفت.

در طول این هفت روز خاموشی، هرکس به طریقی ارادت خالصانه خود را تقدیم کسی کردند که دوستش داشتند و سفر زودهنگام  او را به سختی باور کردند.

از استاد ش آغاز می کنیم که تمام وجودش به شاگرد یک محبت است، دکتر 'علی عابدیان' استاد هوا فضای شادروان حسینی زاده  در دانشگاه صنعتی  شریف طی ارسال نامه الکترونیکی می گوید:

'دکتر فرید گر چه عمر کوتاهی داشت اما نفوذش در دل انسانها آنقدر عمیق بود که حتی یکبار دیدارش اثری مثل آشنایی طولانی مدت داشت. کاش ما هم بتوانیم مثل او باشیم. یادش بخیر'

مرحوم دکتر حسینی زاده  در سال 73 با کسب رتبه 200 کنکور سراسری در رشته ریاضی فیزیک وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و پنج سال بعد با کوشش مضاعف با کسب رتبه اول در کنکور کارشناسی ارشد در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه فوق به ادامه تحصیل پرداخت و در سال 86 موفق به اخذ مدرک دکتری از دانشگاه صنعتی شریف شد که در این دوره نیز به عنوان شاگرد ممتاز و استفاده از بورس استعداد درخشان در دوره دکتری در ردیف نیکنامان دانشگاه جای گرفته بود.

وی همچنین در سال 2005 تا  2007 در دانشگاه آبرن آمریکا  مشغول به گذران دوره تحقیقاتی در رابطه با شبیه سازی عددی جریان نانوسیال با اساتید و دانشمندان پرداخت.

'جی خدادادی'استاد دانشکده مهندسی مکانیک – دانشگاه آبرن آمریکا که با دکتر فرید حسینی زاده در زمینه پروژه نانوسیالات کارکرده بود بعد از شنیدن خبر مرگ ناگهانی این چهره دانشگاهی طی ارسال ایمیلی با ابراز تاسف گفت:

' از شنیدن این خبر خیلی ناراحت شدم، بنده شوکه شدم بطوری که  نمی تونم حرفی بزنم، آرامش روحش را خواستارم، این خبر را به پروفسور سونگ یول چو می فرستم که ایشان هم با فرید ما آشنایی نزدیک داشت و با او کار می کرد. لطفاً پیام تسلیت مرا درغم از دست دادن او به خانواده اش برسانید. او یک جوان پر جنب و جوش و  بسیار فعال با نگرشی رو به جلو بود


Dear  Rabienataj:
I am very sorry to hear this.  I am shocked and speechless now.
My soul rest in peace.
I am forwarding this to Prof. Song-yul Choe in our department who knew
and worked with Farid.
Please convey a message to his family expressing our great sadness at
his loss.
He was such a vibrant young man with so much to look forward to.
Jay Khodadadi
Department of Mechanical Engineering, Auburn University,
270 Ross Hall, Auburn, AL 36849-5341, USA

همچنین دکتر'سونگ یول چو' از دیگر اساتید دانشگاه آبرن آمریکا که در زمینه پروژه پیل سوختی متانولی – اتانولی با مرحوم 'حسینی زاده' همکاری کردند، نیز طی ارسال ایمیلی این ضایعه دردناک را به دانشگاهیان و خانواده اش تسلیت گفت:
'من واقعاً ازاین خبر باورنکردنی ناراحت شدم و شدیداً متاسفم، او تنها بعنوان یک همکارنبود وی موجب گشودن دریچه تازه ای در زمینه های تحقیقاتی جدیدی شد. او یک محقق بسیار عالی و انسانی بسیار درستکار و مورد اطمینان بود لطفاً غم و اندوه فراوان مرا به والدینش برسانید.

Dear Rabienataj
I  am really saddened by this unbelievable shocking news. I would like
to speak my deep condolence for his death.
He not only worked with me, but started to develop collaboration on a
new research area. He was a so excellent researcher and a very trustful
 person.
Please forward my deep sorrow and sadness to his parents.
SONG-YUL (Ben)  CHOE, Ph.D
 Mechanical Engineering
201 Ross Hall
Auburn University, AL.  36849-5341
Office:(334)-844-3328, Cell.: 334-329-8787. Songchoe1 @Skype
Fax:(334)-844-3307
 
یادآور می شود: استادیار دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی بابل، مشارکت فعال در راه اندازی پژوهشکده علوم و فناوری دفاعی شمال وابسته به دانشگاه صنعتی مالک اشتر در سال 1387و نیز مدیر گروه پژوهشی انرژی های نو در این پژوهشکده در سال 87-88 را در کارنامه علمی و اجرایی خود به ثبت رسانده است.

مدیر اجرایی کنفرانس دینامیک شاره ها در سال گذشته و نیز انتصاب دکتر حسینی زاده به عنوان مدیر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه صنعتی بابل طی حکمی از سوی دکتر جانعلی زاده رییس این دانشگاه در مهرماه سالجاری از دیگر افتخارات این دانشمند در عرصه علمی محسوب می شود.

چاپ بیش از 15 مقاله در نشریات معتبر علمی بین المللیISI  ، ارایه بیش از 30 مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی، کسب عنوان یکی از 25 مقاله برتر به مدت 15ماه در سالهای 2007 و 2008 در رابطه با نانو سیال جزو اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی این استاد بزرگ بوده است.

***
.....آری! زندگی راباید صرف اموری کرد که مرگ نمی تواند آنها را از ما بگیرد.

زندگی فرصتی است کوتاه و تکرار ناپذیر و باید از فرصت زندگی برای یافتن جاودانگی بهره برد.

زندگی کاروانسرایی ست که شب هنگام در آن اتراق می کنیم و سپیده دمان از آن کوچ می کنیم.

فقط چیزهایی اهمیت دارند که وقت کوچ ما از خانه بدن، با ما همراه باشند.

مرگ نیز پاره ای از این زندگیست. حتی مرگ را نیز باید جشن گرفت.
مرگ، قله زندگیست، اگر زندگی را به تمامی زیسته باشی، آنگاه زیستن تو، رستن توست و مرگ نیز پرواز توست.

روابط عمومی دانشگاه نیز از آقای ابراهیمی و ربیع تبار به عنوان  همکاران پروژه ای مرحوم دکتر حسینی زاده که در گردآوری مطالب، دریافت و ارسال پیام تسلیت اساتید دانشگاه آبرن آمریکا  و سوابق این استاد تلاش کرده اند، قدردانی می کند.

92273