دانشجویان شاهد و ایثارگر نقش مهمی در سرنوشت کشور دارند

۳۰ دی ۱۳۹۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۵۵۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۳۳
دانشجویان شاهد و ایثارگر نقش مهمی در سرنوشت کشور دارند
به گزارش روابط عمومی، رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر نقش مهمی در سرنوشت کشور دارند.
دکتر 'عسکر جانعلی زاده' در جلسه هم اندیشی با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران و روسای دانشگاه های بابل در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بیان کرد: کسب رتبه های علمی و فرهنگی از سوی دانشجویان شاهد و ایثارگر از رویکردهای دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل است.
وی ادامه داد: تقویت بنیه علمی برای تقویت تحصیلی در راس امور قرار دارد و یکی از برنا مه های مهم مسئولان این دانشگاه می باشد.
'جانعلی زاده' دانشگاه را دارای سه رکن اساسی اعم از اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان برشمرد و افزود: همه دانشجویان باید در یک مقیاس کلی از یک سطح از امکانات در فضای آموزشی در دانشگاه ها برخوردار باشند.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دانشجویان شاهد و ایثارگر و خانواده‌های آن‌ها را سرمایه‌های بزرگ برای نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران خواند و اظهار داشت: این دانشجویان باید به طور ویژه مورد مهرورزی قرار گیرند.
همچنین رییس دانشگاه علوم و فنون مازندران و عضو کمیسیون موارد خاص مازندران در این جلسه گفت: هرگاه مواردی از سوی دانشجویان شاهد و ایثارگر به این کمیسیون در استان ارسال می شود با دید مساعد برای رفع مشکلات تلاش شده است.
دکتر 'عبدالرضا شیخ الاسلامی' اضافه کرد: در حال حاضر دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی نیاز به حمایت ویژه برای جلوگیری از افت تحصیلی دارند.
در ادامه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در جلسه هم اندیشی با روسای دانشگاه‌های بابل در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان این که تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر باید مورد توجه قرار گیرد؛ گفت: همه روسای دانشگاه ها هسته های علمی و پژوهشی دانشجویان شاهد و ایثارگر را در در سطح دانشگاههای مازندران راه اندازی کنند.
'عباسعلی رضایی' افزود: با راه اندازی این هسته‌های علمی دانشجویانی که اهل پژوهش و تحقیق می‌باشند شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
وی همچنین ضمن بیان این مطلب که اشتغال زایی  و کارآفرینی دانشجویان شاهد و ایثارگر از رویکرد های مهم بنیاد شهید می‌باشد؛ گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر دغدغه اشتغال نداشته باشند.
وی بیان داشت: بنیاد شهید استان به عنوان یک دستگاه حمایتی وظیفه دارد در زمینه ایجاد اشتغال این قشر از دانشجویان در جامعه حضوری فعال و تاثیرگذار داشته باشد.
'رضایی' افزود: هم اکنون قریب به هفت هزار نفر از فرزندان شهید در مازندران وجود دارند که از این تعداد، کمتر از 100 نفر بیکار می باشند.
وی بیان داشت: پرداخت شهریه دانشجویی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندارن در اولویت برنامه ها قرار دارد لذا از 9 هزار و 916دانشجوی شاهد و ایثارگر دانشگاه های مازندران تعداد شش هزار و 326 نفر شهریه پرداز هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران همچنین با بیان اینکه تعداد زیادی از شهریه های دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های این استان پرداخت شده است؛ افزود: بقیه دانشگاهها نیز تا پایان سال شهریه ها را دریافت خواهند کرد.
همچنین رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بابل ضمن قدردانی از رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: هم اکنون تعداد یک هزارو 650 دانشجوی شاهد و ایثارگر در سطح دانشگاه های بابل مشغول به تحصیل می باشند.  
'احمد هادی نژاد' بیان داشت: در سال جاری مبلغ 22 میلیارد و 800 میلیون ریال به دانشگاه ها برای شهریه، تقویت بنیه علمی، اساتید مشاوره و دیگر موارد مربوطه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون بنیاد شهید و امور ایثارگران بابل مبلغ پنج میلیارد ریال به دانشگاهها بدهی دارد.
در این جلسه هریک از روسای دانشگاههای بابل، توجه به مهارت های کسب و کار، بکارگیری متدهای جدید برای آموزش، ارائه خدمات جدید از سوی دانشگاه ها، عدم فاصله مسئولان دانشگاه ها با دانشجویان، توجه به اعتقادات دینی، تشکیل مجمع دانشجویان نظارت مستمر بر وضعیت تحصیلی را مورد تاکید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دادند.