سفر هیات دولت به استان برای دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پربار بود

۱۷ آذر ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۵۳۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۳۱
سفر هیات دولت به استان برای دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پربار بود

 رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات دولت به خاطر سفر پرخیر و برکت به استان مازندران تشکرو قدرانی کرد و گفت: سفرهیات دولت به استان برای دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پربار بوده است.

دکتر'عسکرجانعلی زاده' طی گفت و گویی بیان کرد: محوریت دور سوم سفر هیات دولت به استانها فرهنگی بوده است و دولت رویکرد مناسبی برای پیشرفت فرهنگی تدوین کرده است.

عضو رسمی کارگروه فرهنگی مازندران، پیشنهاد و جمع بندی اولیه بودجه مربوط به استان در دور سوم سفرهیات دولت را 530 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی اضافه کرد: درکارگروه فرهنگی که با حضوررییس جمهورومسئولان تشکیل شد به جهت نقش و جایگاه فرهنگی بودجه مصوب از530 میلیارد ریال به 750 میلیارد ریال با ضریب پنج برابر برای برنامه پنجم توسعه افزایش یافته است که این افزایش اعتباربیانگرنگاه ویژه رییس جمهوربه امورات فرهنگی در استان است و این مبلغ مزید بر بقیه بودجه فرهنگی سالانه دولت به دستگاهها و نهادهای مختلف می باشد.

به گفته این چهره دانشگاهی در جلسه کارگروه فرهنگی استان  30 درصد مصوبات فرهنگی سخت افزار و 70 درصد نرم افزار تعریف شده بود که بدلیل آنکه هزینه در حوزه نرم افزار به سختی قابل انجام بود در نهایت 50 درصد از بودجه فرهنگی به سخت افزار و نیمی دیگر نیز به بخش نرم افزاراختصاص یافت که به نسبت آن، سهم دانشگاه از آن 50 میلیارد ریال اعلام شد که از طریق استانداری ابلاغ خواهد شد.

رییس تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه بودجه مصوب فرهنگی استان از530 میلیارد ریال به 750 میلیارد ریال افزایش یافته است، انتظار می رود ما به التفاوت بخشی ازاین بودجه به دانشگاه نوشیروانی بابل تعلق گیرد که سهم آن بیشتر از50 میلیارد ریال خواهد بود.

وی همچنین اختصاص مبلغ 40 میلیارد ریال جهت مطالعه و احداث دانشکده برق دانشگاه صنعتی بابل با مشارکت استانداری طی سالهای 1390 تا 1392 را از دیگر مصوبات دور سوم سفرهیات دولت به استان برشمرد.

به گفته وی مکان احداث دانشکده برق در طرح ساماندهی درمحوطه 17 هکتاری دانشگاه نوشیروانی بابل پیش بینی شده است .

وی در ادامه مطالعه و بررسی پارک علم و فناوری دراستان را جزو مصوبات دوراول سفرریاست جمهوری به مازندران خواند و تصریح کرد: اجرای این طرح در دور سوم سفرهیات دولت با اعتبار20 میلیارد ریال با مشارکت استان به نسبت مساوی 1389-90 در استان مصوب شده است.

وی افزود: همچنین در بند دیگری از مصوبات هیات دولت که هردو با پیگیری های معاونت پژوهشی وزارت علوم صورت پذیرفت، از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبلغ 45 میلیارد ریال جهت راه اندازی پارک علم و فناوری استان از محل منابع علم و فناوری ریاست جمهوری وزارت علوم واستان به نسبت مساحت طی سالهای 1390 تا 1391مصوب شده است.

وی یادآورشد: علاوه براین در بخش معاونت علمی و فناوری سه پروژه پارک علم و فناوری ، راه اندازی  دفتر نخبگان برای حمایت ازفعالیت های علمی و فرهنگی در استان و نیز اختصاص 30 میلیارد ریال جهت حمایت از توسعه فناوری  نانو و سایر فناوری ها ی راهبردی که 20 میلیارد ریال از سوی توسعه فناوری ریاست جمهوری و 10 میلیارد ریال دیگر از طرف استانداری طی سالهای 1389-90 مصوب شده است.

به گفته وی طی نامه ای از سوی معاونت پژوهشی وزارت علوم که دبیرخانه سند راهبردی استان در دانشگاه صنعتی بابل واین طرح  با مدیریت دکتر جهانشاهی عضو هیات علمی این دانشگاه تدوین شد، مبلغ 10 میلیارد ریال  برای کاربردی  شدن این سند  پیشنهاد و مصوب شده است.

دکتر'جانعلی زاده' پروژه بزرگ دانشگاه اعم ازمسجد، خوابگاه، برج کلاس ها، کتابخانه مرکزی را از برنامه های در دست اجرای دانشگاه نوشیروانی بابل خواند و گفت: مسجد با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، عملیات اجرایی برج کلاس ها در محل ساختمان اداری سابق دانشگاه به زودی آغاز می شود، فنداسیون پروژه کتابخانه آماده است و خوابگاه هم از دو ماده گذشته آغاز و برروی فنداسیون است.


وی با اشاره به اینکه دولت نهم و دهم نیز به دانشگاهها به خصوص دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل توجه داشته است؛ بیان کرد:  این دانشگاه در حقیقت مولودی از سفراول هیات دولت نهم است که طی مصوبه ای ارتقاء یافت و از پیکره اصلی خود دانشگاه مازندران بر اساس شاخص های علمی و آموزشی منفک شده است.
 
وی خاطرنشان ساخت: همزمان با ارتقاء مجتمع آموزش عالی به دانشگاه صنعتی، ممنوعیت صنعت در مازندران برداشته وکفه ترازو به سمت دانشگاه نوشیروانی بابل سنگین تر شده است.

وی ضمن بیان این مطلب که این دانشگاه خود را مسئول و ملزم برای رفع نیازهای صنعتی مازندران می داند؛ اضافه کرد: بابل با داشتن پتانسیل بالا و وجود دانشگاه صنعتی  بیش از چهار هزار دانشجوی مقطع کارشناسی، 600 دانشجوی کارشناسی ارشد و 100 دانشجوی دوره دکتری با هدایت پروژه های علمی و تحقیقاتی باعث کسب افتخارات زیادی  برای نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

رییس دانشگاه نوشیروانی بابل کسب 95 امتیازغرفه نانو این دانشگاه درنمایشگاه فناوری نانو تهران درمیان همه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشوررا یکی ازافتخارات دیگر این دانشگاه در چند روز اخیر برشمرد.

دکتر'جانعلی زاده 'همچنین درادامه به شهادت دکتر'شهریاری' اشاره کرد و یادآورشد: ترورناجوانمردانه ای که دشمنان دین و اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران برای اعضای هیات علمی دانشگاهها، دانشجویان و محققین ما با  توطئه هایی را که با مرکزیت و سرکردگی صهیونیست ها ایجاد کردند را  قوی و سریع  به عنوان یکی از مسئولین دانشگاهها ی این نظام مقدس محکوم می کنم.

این چهره دانشگاهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که حقیقت اقتدار ملی تابعی از اقتدار علمی است؛ خاطرنشان ساخت:  آنچه که در پشت پرده این فتنه گری ها وجود دارد، این است که دشمنان نظام جمهوری اسلامی بدنبال متوقف کردن  پیشرفت های علمی کشورمان هستند.

وی ضمن بیان این مطلب که دانشگاهیان پیرو ولایت هرگز از مسیر علم و دانش خارج نخواهند شد؛ افزود: دشمنان چون متوجه شدند که نظام در این راستا براساس منویات رهبری روز به روز بر پیشرفت های علمی خود افزوده و مرزهای دانش را فتح می کند، دست به چنین توطئه هایی می زنند.

'جانعلی زاده'با بیان اینکه باید تولیدات علمی را ارتقاء ببخشیم؛ گفت: در تجاری سازی علم قدمهای بزرگی برداشته شد و به همین دلیل جمع دشمنان ما به این فکر افتادند که به هر طریق ممکن اقتدار ملی را از ما سلب کنند.

وی ادامه داد: دشمن پس از اینکه راههای مختلف را تست کرد الان به این نتیجه رسیدند که به سراغ دانشمندان ایران به خصوص آنهایی که در بخش انرژی هسته ای کمک زیادی کردند و تاثیرگذاری زیادی داشته اند؛ بروند.

رییس دانشگاه صنعتی بابل یادآورشد: به تعبیر رهبر  فرزانه انقلاب و رییس جمهور کشورمان، امروز سازمان ملل معبری شده که  دانشمندان هسته ای ایران را به مرکزهای ترور دنیا، اسراییل معرفی کنند و با این خیال می خواهند جلوی پیشرفت علمی را با به شهادت رساندن شهید شهریاری بگیرند.

92273