بصیرت، مهمترین درس قیام عاشورا به دانشگاهیان است

۲۴ آذر ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۵۳۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۶
بصیرت، مهمترین درس قیام عاشورا به دانشگاهیان است

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان اینکه دانشگاه مي‌تواند مبدأ و سرآغاز تحول در زندگي اجتماعي هر انساني باشد؛ گفت: بصیرت، مهمترین درس قیام عاشورا به دانشگاهیان است.

دکتر 'عسکر جانعلی زاده' در حاشیه مراسم عزاداری و دسته روی دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی بابل طی گفت و گویی اظهارداشت: عاشورا مدرسه فضایل درخشانی مانند ایثار، اخلاص، عشق، توکل و ایمان است و دانشجويان نیز از محرم براي خودسازي استفاده كنند.

وی ضمن بیان این مطلب که دشمنان اسلام و انقلاب براي كمرنگ كردن باور جوانان و نوجوانان توطئه هاي زيادي تدارك مي بينند؛ افزود: حضور پرشور جوانان و نوجوانان در آيين هاي مذهبي و مراسم عزاداري و سوگواري سالار شهيدان، ظرفيت عظيمي براي ارتقاي معنويت و بصيرت و مباني اعتقادي در جامعه است.

این مقام عالی دانشگاه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ما امروز بيش از هر زمان ديگري به آگاهي و بصيرت، تصميم درست و بجا و عمل انقلابي نياز داريم و اگر چنين نكنيم از مسير واقعي و درست منحرف خواهيم شد.

وي دانشجويان را به الگوگيري از شيوه زندگي ائمه اطهار به ويژه امام حسين (ع) دعوت كرد و بیان داشت: اگر مي خواهيم دين، آيين و مذهب ما مسلمانان رونق يابد بايستي امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه احيا كنيم کما اینکه  امام حسين (ع) براي ماندگاري اين فريضه الهي قيام كرد.


به گزارش روابط عمومی، دانشگاهیان اعم از دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل  همزمان با هشتمین رو از ماه محرم از گلزار شهدای گمنام دانشگاه به سمت آستانه امامزاده قاسم (ع) به سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند.

92273