وحدت حوزه و دانشگاه باعث رفع نیازهای علمی جامعه خواهد بود

۲۹ آذر ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۵۱۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۱
وحدت حوزه و دانشگاه باعث رفع نیازهای علمی جامعه خواهد بود

وحدت حوزه و دانشگاه باعث رفع نیازهای علمی جامعه خواهد بود

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه مكمل‌هاي علمي یکدیگرند؛ گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باعث رفع نیازهای علمی جامعه خواهد بود.

دکتر'عسکر جانعلی زاده' طی گفت و گویی ضمن گرامیداشت  سالروز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد:  استعمارگران فرهنگي غرب،در راه جدايي فرهنگي و دور ساختن حوزه از دانشگاه و بالعكس، سرمايه گذاري و كوشش بسياري كرده اند.

به گفته این چهره علمی شناسايي موانع فرا روي تقويت وحدت حوزه و دانشگاه مي تواند، يكي از مهمترين اهرمهاي تهاجم نرم افزاري دشمنان نظام را تضعيف كند.

وی یادآورشد: دانشگاهيان و حوزويان بايد به مباني صريح اسلام توجه كنند و اجازه ندهند دشمن به ایجاد اختلاف در بین این دو ارگان اقدام کند.

'جانعلی زاده' با بیان اینکه روز شهادت استاد شهید آیت الله دكتر مفتح كه خود از پيوند دهندگان حوزه و دانشگاه بود ، در تقويم رسمي كشور روز ’وحدت حوزه و دانشگاه’ناميده شد؛ادامه داد:  با شهادت شهيد مفتح،منافقين فكر كردند با ترور شخصيت‌ها مي‌توانند در روند انقلاب اسلامي خلل ايجاد كنند ولي  باید بدانند اینگونه خونریزی ها  سرعت انقلاب اسلامي را بیشتر  و روز به روز محكمتر خواهد کرد کما اینکه در طول 32 سال انقلاب به عینیت برای همه روشن شده است.

رییس دانشگاه صنعتی بابل گفت:  جامعه اسلامي نبايد به هيچ عنوان در حوزه‌هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي تحت سيطره دشمنان اسلام قرار داشته باشد و اين هم تنها با تلاش و مجاهدت علمي جوانان برومند كشورمان به دست مي‌آيد كه طي سال‌هاي گذشته توانسته‌اند قله‌هاي رفيع علم و دانش را فتح كنند.

به گزارش روابط عمومی، آيت الله دكتر محمد مفتح، پس از عمري تلاش و جهاد مستمر و خستگي ناپذير در راه تبليغ دين،در صبح روز 27 آذر 1358، به همراه دو پاسدار جان بر كف، شهيد جواد بهمني و اصغر نعمتي، هنگام ورود به دانشكده الهيات، توسط عناصر منحرف گروهك فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فيض عظيم شهادت نائل آمدند.

براساس همین گزارش رییس دانشگاه صنعتی بابل از همه همکاران خواست تا به مناسبت سالروز تشکیل وحدت حوزه و دانشگاه در نماز جماعت و وحدت بخش به امامت حضرت آیت الله فاضل در مدرسه سلطان محمد طاهراین شهرستان شرکت کنند.

لذا کلیه کارکنان دانشگاه صنعتی بابل می توانند راس ساعت 10:15 دقیقه صبح امروز دوشنبه جلوی درب ورودی دانشگاه تجمع کنند.

92273