امیر سرتیپ دربندی: دفاع مقدس الگوي مبارزه بر مبناي اخلاق بود

۲۲ آبان ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۴۹۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۹
امیر سرتیپ دربندی: دفاع مقدس الگوي مبارزه بر مبناي اخلاق بود

يكي از فرماندهان دفاع مقدس گفت: تدابير حضرت امام خميني (ره) و رزمندگان نشان داد كه مي توان در جنگ نظامي، اخلاق را رعايت كرد.


امير سرتيب 'غلامحسین دربندي' در مراسم چهلمین روز تدفین دو تن از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تصریح کرد: در حماسه دفاع مقدس تمام دنيا به حمايت از رژيم بعث پرداختند و با تحريم هايشان به شدت نظام جمهوري اسلامي ايران را تحت فشار قرار دادند ولي نظام ما توانست با رهبري امام خمینی(ره) به پيروزي دست یابد.

به گفته وی شهدا، برگزیدگان نسل خود بوده اند و اصلی ترین پیام آنها برای نسل امروز پیموندن طریق الله، طریق عزت، آزادی و سعادت و سربلندی دنیا و آخرت است .

وی خاطرنشان ساخت: در شرایط کنونی که با مسایلی همچون تغییر نسل ها، نیاز روز افزون نسل جوان به ارزشهای متعالی اسلامی در جهت پیمودن مسیر پیشرفت همه جانبه و تحقق تمدن عظیم اسلامی ، تهاجم فرهنگی دشمنان و تلاش مذبوحانه ایادی داخلی آنان در جهت جدایی آینده سازان کشور از ارزشهای والای انقلاب اسلامی روبروهستیم ، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس وظیفه‌ای است که بر عهده همه دلسوزان نظام می باشد.


سرتیپ 'دربندی' بیان کرد: خاکسپاری پیکر شهدای جنگ تحمیلی در دانشگاهها که محل تولید اندیشه و فکر می باشد، علاوه بر هویت بخشی و ایجاد انگیزه مضاعف در راستای ایفای وظایف دانشجویی، همواره یادآور این موضوع مهم می باشد که عزت، استقلال و امنیت امروز کشور در سایه فداکاری های شهدا حاصل شده است.

92273